בארץ

הערכה בישראל: חיזבאללה יגיב בעוצמה, בטהרן מחפשים לרדת מהעץ

בצמרת הביטחונית-מדינית מעריכים כי הסיכוי למתקפה משולבת נמוך יחסית. ביחס לארגון הטרור הלבנוני, הצפי הוא שהתגובה תתמקד ביעדים צבאיים בצפון, ייתכן שבדגש על אזור חיפה. דיווחים בתקשורת הזרה: חיזבאללה מראה סימנים שהוא עשוי לפתוח במתקפה עצמאית על ישראל, גם ללא גיבוי מטהרן
מערכת ice | 
חיזבאללה (צילום shutterstock)
על רקע דריכות השיא שנרשמת בישראל בימים האחרונים בעקבות החשש מפני מתקפת נקם של איראן וחיזבאללה, כתגובה לחיסולים בביירות וטהרן, הולכות וגוברות ההערכות כי התגובה צפויה לבוא לידי ביטוי קודם כל מארגון הטרור הלבנוני. עם זאת, התרחיש הגרוע ביותר מבחינת צה"ל הוא תקיפה משולבת, מתואמת ומהירה מאיראן ומלבנון יחדיו.
למרות זאת, בצמרת הביטחונית-מדינית מעריכים כי הסיכוי למתקפה מסוג זה יחסית נמוך. ביממה האחרונה קיימת הערכה לפיה דווקא חיזבאללה יתקוף ראשון, ומשטר האייתוללות הרצחני יגיב בהמשך על חיסולו של הנייה. אחת הטענות היא שבלבנון כבר ערוכים להגיב, וצמרת חיזבאללה אישרה את התוכניות. 
על פי הדיווח ב-ynet, ההערכה בישראל היא שתגובת חיזבאללה תהיה עוצמתית. עם זאת, הצפי הוא להתמקדות ביעדים צבאיים בצפון, ייתכן שבדגש על אזור חיפה, בדגש על בסיסים ומתקנים אסטרטגיים. אפשרות היא שהמתקפה עלולה לזלוג גם לשכונות מגורים סמוכות, לרבות ירי סמלי של טילים או רקטות לעבר מטרה מדרום לחיפה, אולי בשרון.
כרגע אין הנחיות מיוחדות לעורף, וכשבישראל יבינו שהתקיפה יוצאת לפועל, יעדכנו את האזרחים. ביחס לתקיפה שעלולה להגיע מאיראן, המרחק הגדול מהרפובליקה האיסלאמית, כ-2,000 ק"מ, יאפשר זמן התרעה, הפעלת אזעקות במידת הצורך ויירוט, של 15-10 דקות לטילים בליסטיים גדולים וכשמונה שעות לכטב"מים. 
על פי פרסום ב-CNN, חיזבאללה מראה סימנים שהוא עשוי לפתוח במתקפה עצמאית על ישראל, בנפרד מכל תוכנית אפשרית של איראן ומבלי לקבל בהכרח את הגיבוי שלה. לפי דיווחים אלו, בטהרן עדיין בונים את אסטרטגיית התגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה