תקשורת ומדיה

נתניהו מכריז: "אשאר במשרד כל עוד אני מאמין שאוכל לתרום לישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להימנע מלהתראיין לאמצעי התקשורת בישראל, אך במקביל מעניק ראיונות לרשתות זרות. הפעם בריאיון למגזין טיים נתניהו הביע צער על מחדל ה-7 באוקטובר ויצא נגד הקולות בעם שקוראים לו לפרוש מתפקידו | כל הפרטים
מערכת ice |  3
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/Dudu Bachar/POOL)
מאז פרוץ המלחמה, אחת התופעות שנרשמו היא העובדה שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ממשיך להתראיין לרשתות זרות בזמן שהוא נמנע להתראיין לאמצעי התקשורת בישראל. היום (חמישי), נתניהו העניק ראיון למגזין "טיים" (Timeׁׂ), במהלכו, נתניהו נשאל האם הוא מתנצל או לוקח אחריות על מחדל ה-7 באוקטובר.
בריאיון עמו, נתניהו השיב כי: "אמרתי שאחרי המלחמה תהיה ועדת חקירה עצמאית וכולם יצטרכו לתת תשובות כולל אני. אבל אי אפשר לעשות זאת באמצע מלחמה. האם אני מתנצל? כמובן כמובן. אני מצטער באופן עמוק שמשהו כזה קרה. ותמיד מסתכלים אחורה ושואלים האם היינו יכולים לעשות משהו שימנע את זה. יהיה הרבה זמן לבחון את הכשלים המודיעיניים, המבצעיים ואת המדיניות שתרמה לכך. אבל אני חושב שזו תהיה טעות לעשות זאת עכשיו".
בהמשך, ראש הממשלה התייחס גם למצבו הפוליטי בקרב הציבור בישראל ואף הוצגו לו חלק מן הסקרים שמעידים שיש רוב בעם שדורש שיתפטר מתפקידו: "אשאר במשרד כל עוד אני מאמין שאוכל לתרום לעתיד של ישראל ולביטחונה. זה לא תלוי רק בי, אנחנו דמוקרטיה. ההחלטה מי יהיה בשלטון היא לחלוטין של האזרחים. נבחרתי שש פעמים, זה יכול לקרות בדמוקרטיה".
 
יתרה מזו, ראש הממשלה גם דחה במהלך הריאיון את הקריאות מטעם הציבור והממשל האמריקאי להפסקת הלחימה ברצועה ואמר כי: "המטרה שלנו היא להשמיד לחלוטין את יכולות הצבא והממשל של חמאס". נתניהו מיעט לפרט פרטים חשאיים, אך טען שישראל ניצבת מתמודדת במלחמה הזו עם "ציר איראני מלא" ולא רק מול חמאס והוא אף הזהיר להסלמה בחזיתות נוספות ובעיקר מול איראן. 
בדומה לעמדה שישראל נקטה מאז החיסול של איסמאעיל הנייה, גם הפעם נתניהו לא הודיע על לקיחת אחריות על חיסולו, אך טען שמותו של הבכיר בסדר גודל שכזה הגדיל משמעותית את הסיכוי להוציא לפועל עסקת חטופים: ״שחלק מהגורמים הקיצוניים שהתנגדו לעסקה כבר אינם איתנו״.
כמו כן, לאורך כל הריאיון עמו נתניהו הדגיש את המחויבות שלו להשיב את כל החטופים ושהדרך בה הוא פועל תביא לבסוף להחזרת החטופים. לפי נתניהו, ניצחון ישראלי במלחמה יאפשר לה גם לקדם בשנית את הסכם נורמליזציה עם סעודיה: "בכל מקרה אני לא ויתרתי על העסקה״.
המראיין שאל את ראש הממשלה האם הוא רואה במלחמה עם חיזבאללה בגבול הצפון כעניין סגור, והוא השיב כי: ״אני חושב שעל חיזבאללה לשקול היטב את ההשלכות של מתקפה על ישראל, ופתיחת מלחמה רחבה איתנו. אני חושב שאם הם דנים בזה - הם צריכים לחשוב פעמיים״. נתניהו הכחיש בתוקף את הטענות שהוא מאריך את המלחמה משיקולים פוליטיים אישיים, כאשר הוא אמר: "זו טענת שווא," והדגיש שהסיבה האמיתית לכך היא לוודא שחמאס לא יוכל לשלוט בשטחים פלסטיניים או להוות איום על ישראל בעתיד.
נתניהו, גם התייחס למשפט אשר מתנהל נגדו וטען שהוא קורס: ״אני לא שומע על המשפט כל כך הרבה. זה בכלל לא עניין עבורי. זה עניין מופרך. אני מופתע שעיתונאים בכירים בארה״ב כותבים שאני מנסה להאריך את המלחמה כדי לעכב את המשפט שלי״, אמר נתניהו.
ראש הממשלה גם התייחס לקואליציה הנוכחית שבראשותו והוא הגן על חבריה. הוא גם טען שהקואליציה הנוכחית שכוללת את מפלגות הימין הקיצוני בראשות סמוטריץ' ובן גביר (שקיבלו כל אחד מהם קיבל שורה של תפקידים בכירים), הוקמה בהרכב הזה משום שמפלגות אחרות לא הסכימו להצטרף לקואליציה שלו. 
למרות הטענות שהתפרסמו באמצעי התקשורת נתניהו, מיתן את כוחם של השניים על מדיניות הממשלה ואמר: ״אני יכול להבטיח שאני זה שמנהל את האירוע. אני מקבל את ההחלטות ואני קובע את המדיניות״. בהמשך, הוא גם תקף את הממשלה הקודמת (בנט-לפיד) ואת העובדה שרע״מ שלטענתו ״מתנגדת להישרדותה של ישראל״ הייתה חברה בקואליציה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מי אמר לך שאתה תורם?
    רחל 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה מתים צריכים עוד להיות על מנת להשביע את האכזריות שלך. גורר עם שלם למלחמה בשל השרדות בשלטון.יש לעםמהזה הפתעות בשבילך זה לא יצליח לך.אתה לא תשאר בשלטון.
    סגור
  • 2.
    הכי-הכי: תרום את פרישתך!! (ל"ת)
    מוייחל-טויבעס 08/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אתה תורם לעצמך בלבד. שבוי בידי ש......
    אאא 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לביבי יש גלאוקומה בעין שמאל.
    סגור