בעולם

נורמליזציה? סעודיה במתקפה על ישראל: "מעשי טבח נגד הפלסטיניים"

במקביל למגעים לקידום נורמליזציה, משרד החוץ של ערב הסעודית גינה את התקיפה של צה"ל ברפיח שהובילה למותם של עשרות אזרחים פלסטיניים. בהודעה מטעם המשרד נכתב כי הפעילות הישראלית היא: "הפרה בוטה של החוקים והנורמות הבין לאומיות וההומניטריות"
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן (צילום shutterstock, freepik)
ברקע לפעולה של צה"ל ברפיח שגבתה את חייהם של 21 אזרחים פלסטיניים, אשר לטענת דובר צה"ל נבעה כתוצאה מאמל"ח של חמאס שהוביל לפיצוץ נרחב, מדינות רבות בעולם המערבי (והערבי) גינו את ישראל. הלילה (רביעי) משרד החוץ של ערב הסעודית הוציא הודעה רשמית המאשימה את ישראל ברצח עם ומעשי טבח.
עוד נטען כי ישראל היא האחראית הבלעדית להרג של עשרות בלתי מעורבים וכי הפעילות הישראלית היא "הפרה בוטה של כל החוקים והנורמות הבין לאומיות וההומניטריות". בנוסף, ערב הסעודית כתבה כי על הקהילה הבינלאומית לעצור את "מעשי הטבח נגד הפלסטיניים" ו"לחייב את האחראים לדין". נזכיר כי במקביל, בבית הדין לצדק בהאג עשויים להוציא בתקופה הקרובה צווי מעצר נגד רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.
כמו כן, למרות ההודעה החריפה של סעודיה, מתנהלים בינה, בין ישראל וארה"ב מגעים מאחורי הקלעים מגעים לקיום נורמליזציה. עם זאת, החשש הוא שישראל תישאר מאחור לאור ההתנגדות הישראלית להמשיך בתהליך במידה והוא מצריך הכרה במדינה פלסטינית (אשר כבר הוכרה באופן חד צדדי על ידי כמה מדינות אירופאיות).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה