בארץ

הלחימה בצפון עולה שלב: צה"ל תקף עשרות מטרות בלבנון

המערכה נגד החיזבאללה עלתה שלב: זמן קצר לאחר המטח הכבד לאזור מטולה, צה"ל פתח בגל תקיפות נרחב במיוחד בדרום לבנון. כלי תקשורת ערביים מדווחים על יותר מ-65 תקיפות | כל הפרטים
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל בצפון (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
יומיים חלפו מאז ההתפוצצות של מכשירי הביפר של מחבלי חיזבאללה שהובילה לפציעתם של אלפים ומותם של עשרות ולמרות שישראל טרם לקחה אחריות על המעשה נראה שהנקמה של חיזבאללה החלה.
בשעה 21:08 דווחו על מטח כבד שנורה לכיוון אזור מטולה. זמן קצר לאחר מכן, ראש המועצה המקומית מטולה דוד אזולאי, אמר שמדובר באירוע כבד. לפי דבריו, זוהו כמה נפילות במקום ופגיעות במספר בתים. בנוסף אזולאי אמר שפרצו שריפות גדולות בסביבה ואישה אחת נפצעה באורח קל מכוויה. המטח הוביל גם להפסקות חשמל בכמה ישובים באזור.

מטולה עולה באש, קרדיט: צילום מסך/ X
מאז, חיזבאללה לקח אחריות על שיגור מטח טילי פלק לאזור. בנוסף במועצה האזורית מעלה יוסף שבגליל המערבי מסרו לתושבים כי: "לאחר הערכת מצב הוחלט כי מחר לא יתקיימו לימודים בבית ספר מעונה".
במקביל עלי שועייב כתב הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" אשר מזדהה עם חיזבאללה, פרסם תמונה של עשן במטולה וכתב כי: "הם לא יחזרו לבתיהם". לאחר המתקפה צה"ל פתח בגל תקיפות בדרום לבנון וכלי תקשורת לבנונים מדווחים על למעלה מ-65 תקיפות בשטחי המדינה.
 
מדובר באחד מגלי התקיפות הגדולים ביותר בלבנון מאז פרוץ המלחמה. לפי הדיווחים, התקיפות בוצעו באזור הליטאני, אל-מחמודיה, אל-עישיה, א-ריחאן ונהר בררז, ובבקעה המערבית. במקביל.
בשעה 21:30, צה"ל הוציא הודעה חריגה ודובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודיע כי: "בסופ"ש נפעל בכל שטחי האש בצפון, הכניסה אליהם מהווה סכנת חיים. הכניסה לשטחי האימונים אסורה, מהווה סכנת חיים ופוגעת בפעילות הכוחות. בנוסף, ייתכן שיישמעו קולות ירי ופיצוצים ביישובים הסמוכים".
בצה"ל, ביקשו להדגיש כי: "בכל לשון של בקשה מהציבור לא להיכנס למרחבים האסורים, ולאפשר לכוחות הביטחון להמשיך ולבצע את משימותיהם - מדובר בסכנת חיים. במידה שנתקלתם בנפלים ההנחיה היא להתרחק ולדווח למשטרה. נפלים מהווים סכנת חיים ועלולים להכיל חומרי נפץ. הנחיות אלו מצילות חיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה