בארץ

שר הפנים נכנס באבי מעוז: "לא מתעסק בעיצובי שלטים"

אחרי שחבר הכנסת הגיש שאילתה לשר משה ארבל בדבר שלט בכניסה ליום עיון של משרד הפנים, אשר נוסח ב"עברית רב-מגדרית", שר הפנים הבהיר לו: "אני לא מתכוון להתעסק בעיצובים גרפיים של שלטים כל תקופת כהונתי כשר הפנים"
מערכת ice | 
משה ארבל (צילום נועם רבקין פנטון פלאש90)
לפני כשלושה שבועות, הגיע לידיו של ח"כ אבי מעוז תצלום של שלט בכניסה ליום עיון של משרד הפנים, אשר נוסח ב"עברית רב-מגדרית". הדבר הרגיז את מעוז והוא הגיש שאילתה רשמית לשר הפנים, משה ארבל, תחת הכותרת "שיבוש חמור של לשון הקודש ביום עיון של משרד הפנים".
כך נכתב בשאילתה עצמה: "הגיע לידי תצלום של שלט בכניסה ליום עיון של אגף בכיר תכנון ופיתוח במשרדך, שנערך שבוע שעבר ב'מפעם', במועצה האזורית עמק יזרעאל ובו כיתוב משובש של מה שמכונה 'עברית רב-מגדרית'. מדובר באותיות שהומצאו ע"י אישה, שטוענת שלשון הקודש היא פטריארכלית ומדכאת נשים.
מלבד העובדה, שאותיות אלו אינן בשפה העברית וממילא אינן חלק מהשפה שהשימוש בה ע"י רשויות המדינה מעוגן בחוק, מדובר בביזוי לשון הקודש ובכניעה לתפיסה רדיקלית, שעל פיה הגברים והנשים נמצאים במאבק של מדכאים ומדוכאים".
ובנוגע למטרת השאילתה, אלו השאלות שחבר הכנסת הפנה לשר הפנים: "1. מי אישר הצבת שלט זה עם האותיות המשובשות? 2. מה בכוונתך לעשות כדי למנוע הישנות של מקרים כאלה בעתיד?".
אמש (חמישי), השר ארבל השיב לשאילתה של מעוז והבהיר לו שהוא לא מתעסק בעיצובים של שלטים כאלה או אחרים. כך הוא כתב: "שאלתך הייתה מי אישר הצבת השלט ומה בכוונתי לעשות כדי למנוע הישנות מקרים כאלו בעתיד. להלן תשובתי: משרד הפנים בראשותי מרובה אתגרים ומשימות, ביניהם היערכות לבחירות לרשויות המקומיות וכן טיפול במשבר הדרכונים ועוד משימות רבות ומגוונות הנוגעות בחיי אזרחי ישראל כולם, נשים וגברים, יהודים וערבים, דתיים ושאינם.

אני לא מתכוון להתעסק בעיצובים גרפיים של שלטים כל תקופת כהונתי כשר הפנים. מכבד מאד את עמידתך על נושא זה, אך אינו על שולחן העבודה שלי ולו לנוכח המשימות הדחופות יותר המונחות על שולחן זה". אאוץ'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה