בארץ

חילי טרופר על סרטון האולפנה: "נדרש חשבון נפש ועבודה קשה"

זמן קצר לאחר שהסרטון הגזעני של בנות האולפנה נהיה ויראלי, חבר הכנסת חילי טרופר מגיב: "יש לחינוך הציוני דתי בכלל ולאולפנת חורב בפרט, זכויות חינוכיות רבות. אבל מי שעוסק בחינוך יודע שכאשר יש כשל כה עמוק ובוטה נדרש חשבון נפש ועבודה קשה כדי לתקן"
מערכת ice |  3
חילי טרופר (צילום ויקיפדיה)
היום פורסם סרטון שצולם באחת האולפנות בארץ ותוך זמן קצר הוא הצליח לעורר זעם שסחף את הרשת. בסרטון, שנקרא "אם האולפנה הייתה מזרחית" וצולם לכבוד חג הפורים, התלמידות צבעו את פניהן בחום, שינו את שמות משפחתן לשמות מזרחיים והעלו ללעג מוזיקה, ריקודים ומסורת מזרחית.
כמעט מהרגע בו הסרטון הפך לוויראלי הרשת הוצפה בתגובות קשות, גם מצידם של חברי כנסת. בעת חבר הכנסת חילי טרופר מגיב לראשונה על הסרטון המקומם.
לדבריו של טרופר: "הסרטון מהאולפנה מבטא כשל חינוכי עמוק. אינני רוצה לעסוק בנערות שהשתתפו בסרטון, ומבקש שלא הן יהפכו ליעד לביקורת. עזבו אותן. הכשל הוא באווירה חינוכית אשר מתוכה נוצר סרטון כזה והתאפשרה הקרנתו. אוסף הסטראוטיפים הנמוכים והמוטיבים הגזעניים מראה כי ערכים בסיסיים ביותר לא הוטמעו בחינוך. והעובדה שמדובר בסרטון היתולי לא מכסה על הכתם".
לכך הוסיף: "יש לחינוך הציוני דתי בכלל ולאולפנת חורב בפרט, זכויות חינוכיות רבות. אבל מי שעוסק בחינוך יודע שכאשר יש כשל כה עמוק ובוטה נדרש חשבון נפש ועבודה קשה כדי לתקן".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גם חילי גדל בציונות הדתית ומה יצא ממנו? גם אתה זקוק לחש (ל"ת)
    רק 14 השאר אלגזירה 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    שטויות!
    מורה 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה פשר ההתנצלויות האלה? כל הביקורות הן פופוליסטיקה לשמה. נערות עושות סרטון לקראת פורים ועושות קצת צחוק, שממש איננו גזעני. מה לעשות? יש תרבויות מגוונות בארץ, והכל בסדר! מדוע אין ביקורת חריפה ונחרצת על ההשפלות ב"ארץ נהדרת"? שם זה מותר , מצחיק ולגיטימי. די, די עם הטרלול.
    סגור
  • 1.
    אתה איש נדיר אבל הפעם אתה מדבר שטויות
    ברוך 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל מי שמכיר את עולם האולפנות והישיבות יודע שבפורים עושים צחוקים מהכל.זה כמו לקחת ברצינות את שאולי מארץ נהדרת שקורא במערכון למלחמת אחים.כולם יודעים שזה הומור אף אחד לא נוזף בו שהוא קורא למלחמת אחים אמיתית.בהומור צוחקים על הכל כולל פרות קדושות ולא צריך לעשות מזה עניין
    סגור