בארץ

צפו: החילוץ הדרמטי בעין גדי - מתוך בולען בעומק 10 מטר

תושב הקיבוץ יצא לטיול עם הכלבה שלו כאשר ראה יעל שנפל אל תוך הבור שנפער. הוא הזעיק את פקחי האזור, יחידת החילוץ ואת שוטרי תחנת ערד שסייעו במאמצים. הסיפור הסתיים בנס: החייה שוחררה בחזרה לטבע
מערכת ice |  1
חילוץ בעין גדי (צילום דוברות המשטרה ודוברות רשות הטבע והגנים)
איל דוזורץ, תושב קיבוץ עין גדי, יצא לטיול בוקר שגרתי עם הכלבה שלו ליד מטעי הקיבוץ בבוקר של ערב חג השבועות. במהלך הטיול הבחין לפתע ביעל שנמצא בתחתית בולען באזור. דוזורץ הגיע אל לשמורת הטבע עין גדי - נחל דוד על מנת להזעיק עזרה. למקום הגיע הפקח האזורי, את יחידת החילוץ ואת שוטרי תחנת ערד של מרחב הנגב. 

הבולען שנפער באדמה. קרדיט צילום: דוברות המשטרה ודוברות רשות הטבע והגנים
הכוחות הגיעו אל המקום והחלו במבצע החילוץ. היעל נמצא בתחתית בולען בעומק של 10 מטרים וקוטר של כ-8 מטרים. מפקד יחידת חילוץ עין גדי, בועז ליימזידר, סיפר: "גלשנו אל תוך הבולען באמצעות חבל, קשרנו את היעל שהועלה בבטחה על ידי הפקח והמלחצים בשלום למעלה". תהליך החילוץ נמשך כשעתיים.
שי רוזנצוויג פקח ים המלח ברשות הטבע והגנים בירך את הערנות של דוזורץ, שאיתר את היעל. ללא הדיווח היה היעל מוצא את מותו, משום שהוא לא יכול היה לטפס בכוחות עצמו מבור כה עמוק ועומס החום היה כבד מאוד באותו יום. היעל שניצל הוא מסוג יעל נובי. בראשות הטבע והגנים מוסרים כי מין יעל זה הוא מין דגל לשמירת הטבע בישראל. האוכלוסייה של יעלים נובים באיזור ים המלח מונה כ-200 יעלים. לאחר החילוץ היעל שוחרר חזרה אל הטבע, הוא חש בטוב ולא ספג פציעות כלשהן. 
 
חילוץ היעל. קרדיט צילום: דוברות המשטרה ודוברות רשות הטבע והגנים
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יפה מאוד שאפו (ל"ת)
    אבי 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור