דיגיטל וטק

רמי לוי מציג מהפכה: "נספק משלוחים באמצעות רחפנים, זה יחסוך בעלויות"

ועידת הכטב"מים והרחפנים העולמית לשנת 2024 שנערכה בבנייני האומה בירושלים סיפקה כותרות מעניינות, ובהן של בעלי שיווק השקמה רמי לוי. עוד בנואמים היה אלוף במיל' איתן בן אליהו שגילה: "כ-30% ממשימות מטוסי הקרב מבוצעות כיום על ידי כטב"מים"
מערכת ice |  11
רמי לוי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
"במהלך השנים, מספר מטוסי הקרב בשימוש חילות אוויר כגון ארה"ב וישראל צומצם ב-30%. בהתאמה לכך, כ-30% ממשימות מטוסי הקרב מבוצעות כיום על ידי כטב"מים. הם מסייעים לחיל האוויר להשיג חסכון בשעות אדם וחסכון רב בהוצאות וסיכון טייסים". כך אמר אלוף (מיל.) איתן בן אליהו, בוועידה הבינלאומית לכלי טיס בלתי מאוישים שנערכה בבנייני האומה בירושלים והופקה על ידי חברת פארגון.
הוועידה חשפה לראשונה את החידושים והפיתוחים האחרונים בעולם הרחפנים והכטב"מים, שהפכו לאחד מהמושגים הפופולריים ביותר במלחמת "חרבות ברזל'. בנוסף, הועידה שמה דגש על עולם הכטב"מים והרחפנים בשוק האזרחי, שילוב AI בעולם התעופה ומה העתיד צופן בתחום הזה. בין המציגים בוועידה: תעשייה אווירית, חברות הייטק, סטארט-אפים וחברות מסביב לעולם.
ד"ר לירן ענתבי, חוקרת בכירה ב-INSS, סקרה את ההתפתחויות בתחום הכטב"מים בעשור האחרון, היכולות, הזמינות והירידה המשמעותית בעלויות שהפכה את יכולת התקיפה באמצעות כטב"מים לזמינה לכל, מה שתופס אותנו גם היום לא ממש ערוכים. בצד החדשות הטובות, ישראל מטיסה את תחום הרחפנים קדימה, אבל, מסתייגת ענתבי, אנחנו צריכים לעבוד קשה כדי לדעת שכאשר אנחנו מרימים את הראש למעלה, הרחפן שאנחנו רואים, הוא רחפן שמביא את הגלידה, את הפיצה או התרופה, ולא משהו אחר.
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים אמר בפתיחת הועידה: "מרתק לראות את הפיתוחים האחרונים בעולם התעופה, בדגש על חברות ישראליות לצד חברות מרחבי העולם. אני שמח שנקבע כבר התאריך לכנס הכטב"מים לשנה הבאה ובעיקר שבחרתם להתארח בירושלים".

צילום: שמוליק שליש
רמי לוי, מנכ"ל שיווק השקמה, דיבר על החלטתו להשקיע בחברת הרחפנים קנדו דרונס: "לאורך כל הדרך אני חושב מה יעזור לי לשרת טוב יותר את הלקוחות שלי. הרעיון שהציגו בפני בקנדו היה לספק משלוחים באמצעות רחפנים, מה שיכול לפתור בעיות כוח אדם ועלויות. הם גם הראו לי איך אפשר לשלוט על מספר גדול של רחפנים מנקודת תפעול אחת, גם מרחוק, אפילו מקפריסין". לשאלה הם החזון שלו הוא מקומי או גלובלי, אמר לוי: "טכנולוגיה מאפשרת לעשות הרבה דברים מרחוק. יש מחשבות על הכל. זה יכול להיות גם בחו"ל. עכשיו אנחנו בשלב הניסויים".

יריב בש, מייסד ומנכ"ל Flytrex, העוסקת בביצוע משלוחי מזון ומוצרי צריכה לבתי הצרכנים בשוק האמריקאי, אמר: "המטרה שלנו היא להוריד את עלות השליחות כיום מ 7-10 דולר לשליחות לפחות מדולר אחד. הדרך להוזיל עלויות היא לא רק באמצעות הרחפנים, אלא גם בטכנולוגיה לניהול כל המשלוחים והלוגיסטיקה. שוק השליחויות באמצעות רחפנים הוא בעל פוטנציאל של 550 מיליארד דולר. זהו העתיד. בצפון קרוליינה, היכן שאנו מפעילים את שירות המשלוחים שלנו 70% מבתי האב כבר השתמשו בשירות שלנו. חתמנו הסכמים עם שותפים רבים בתחום המזון והקמעונאות, כמו: וולמארט, פאפא ג'ונס, יוניליוור ורבים נוספים".
אלוף (מיל'), פרופ' יצחק בן ישראל מאוניברסיטת תל אביב, סקר את שילוב תחום ה-AI בעולם הרחפנים והכטב"מים ואמר: "כיום אנו לא מאפשרים ל- AI להחליט על יעד תקיפה או אישור תקיפה, אלא רק לאנשים. אך ברמת העקרון עם היכולות של ה-AI, אין סיבה שזה לא יהיה בעתיד עם AI".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    איך רחפן יתמודד עם משקל כבד
    ... 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סופר זה לא משלוחים מאמזון, יש דברים כבדים
    סגור
  • 10.
    איך תספק אותם אין מיקום בחצי מדינה
    מיכא 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רחפן בלי מיקום ובשיבוש לא יכול לטוס
    סגור
  • 9.
    רמי כפר ערבי
    מסתערב 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חחחחח וכמה תגבה 2000 שח משלוח .בוא אתה לא מסוגל לתת 40 שח לשעה אתה רוצה להרים רחפן לך העכברושים במזרח ירושלים וכל המחבלים באזור תביא אותם לסופרים שלך תפסיק להביא מחבלים לעבוד תתחיל בזה נאחר
    סגור
  • 8.
    רמי בעצמו מרחף (ל"ת)
    2024 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    והעוף לא יתקרר באוויר?
    ארמונד 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואיך נותנים טיפ לרחפן
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    זאת האמת
    אמיתי 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במציאות היום זה מאוד מפחיד. זאת האמת.
    סגור
  • 5.
    רמי לוי אלוף איש טוב (ל"ת)
    מסל 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    ואנחנו נשלך לך כסף בעזרת רחפנים.
    אזרח 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה יחסוך לנו כסף.
    סגור
  • 3.
    א
    אני אדוני אלוהיך 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני קונה פעם בחודש יוצא לי ארבע עגלות מלאות מכל טוב המצרכים איזה רחפן יגיע אליי אני יצטרך מטוס מאל על
    סגור
  • 2.
    איך אני אדע אם הרחפן שמתקרב אלי הוא רחפן איראני או רחפן (ל"ת)
    ממ 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    עשרות אחפי מובטלים בדרך.. וואלט וכל השליחים צאו להפגין
    הנוקם 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סדר עולמי חדש ורמי לוי אילומינטי .. אתם תשבו בבית בסגרים ואפילו לסופר לא תצאו
    סגור