נדל"ן ותשתיות

העיר הזו בסכנת קריסה: בניין פונה בגלל בולען חדש

בולען חדש ברחוב אבן גבירול הביא לפינוי בניין וגרם לנזקים ברחוב. הבולען האחרון שהתגלה, מבין החמישה רק בחודשיים האחרונים בעיר, היה ברחוב הרצוג, בסמוך לתחנת הרכבת של רכבת הקלה בז'בוטינסקי. על פי דה מרקר הבולענים הנוספים נפתחו ברחובות השומר, חולדה נביאה 11, י.ל. אורליאן וברחוב שחל בעיר
מערכת ice |  3
בני ברק (צילום ויקיפדיה)
בני ברק משלמת מחיר של הזנחה? רק בחודש ינואר הנוכחי, נפער בולען שלישי במספר, ברחוב אבן גבירול 10 כאשר הסיבה לכך כנראה נעוצה בעבודות באתר בנייה סמוך, על פי הפרסום בדה מרקר. הנזקים כבר כאן, רכב אחד כבר נפל כמה מטרים אל תוך האדמה, עמוד חשמל שהיה בדרך נותק וגרם להפסקת חשמל והבניין באבן גבירול 12 פונה על פי הדווח מכל יושביו בשל הסכנה.
הבולען האחרון שהתגלה, מבין החמישה רק בחודשיים האחרונים בעיר, היה ברחוב הרצוג, בסמוך לתחנת הרכבת של רכבת הקלה בז'בוטינסקי. על פי דה מרקר הבולענים הנוספים נפתחו ברחובות השומר, חולדה נביאה 11, י.ל. אורליאן וברחוב שחל בעיר.

תקופת הגשמים, התחלת עבודה באתרי בנייה, בטח בתקופות של גשמים וחורף סוער, יכולות לתרום לתופעת הבולענים, שבעיר בני ברק לפחות הפכה למטרד אמיתי כבר מ-2015, כשהחלה העבודה סביב הרכבת הקלה. עשרות בורות נפערו במהלך 8 השנים האחרונות ובתקופה האחרונה נראה שזה מתגבר.
תושבים בעיר סיפרו לדה מרקר: "התשתיות בבני ברק בנויות טלאי על טלאי, בכל פעם שמשהו מתקלקל או נפתח סותמים אותו מיד, בלי לעשות תיקון מהשורש ועבודה מקיפה. ככה בנויה כל העיר. כל אזור נבנה בצורה מסוימת, ואחר כך הוא התרחב לכל הצדדים ונוספו לו עוד דירות ועוד מחסנים, ומרפסות סוכה ולפעמים גם גנים וישיבות, כך שהבניינים כבר לא עומדים בעומס. מישהו צריך לעשות עבודת עומק על המתרחש בעיר".
עיריית בני ברק מסרה בתגובה: "נפער בור באבן גבירול 10, זה אתר בנייה שלא בוצע בו דיפון כמו שצריך. הם לא השלימו את עבודות הדיפון ולכן קרס חלק גדול מהכביש והמדרכה. ליתר זהירות פונה בניין סמוך מיושביו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איפה אלוהים? (ל"ת)
    לאומן ציוני 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בלגן
    יאול 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בני ברק לקראת אסון כמות חריגות הבניה על ביניים ישנים בני 70 שנה נוראית בניה על הגגות הוספות של מרפסות בתמיכת עמודי ברזל וכל זה בעלמת עין הנדסית שמור לי והשמורבקיצור עיר מוזנחת ומאוד מלוכלכת וסובלת ממכת חולדות והכל בעזרת השם
    סגור
  • 1.
    השם בנה השם הרס (ל"ת)
    דודי 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור