נדל"ן ותשתיות

אתרי הבנייה נפתחו - והקבלנים מאיימים: "יהיה רע מאוד"

מנהל תחום הפיקוח הפיננסי בעיריית תל אביב הודיע על שלילת רישיון ל-23 אתרי בנייה על רקע חסימות כבישים ומדרכות. הנחיה זו פורסמה עם החזרה לשגרה, לאחר שבועיים של הקפאה בגלל המלחמה. הקבלנים טענו למדיניות מפלה, וכי מי שחסם לרגע מקבל ביטול רישיון וצו מנהלי
מערכת ice |  10
בנייה (צילום מערכת אייס)

על רקע המשבר הגדול בענף הבנייה,  קיים מנהל תחום הפיקוח ההנדסי בעיריית תל אביב שחר פז שיחת זום דחופה עם עשרות קבלנים הפועלים בעיר. פז ציין כי עשרות אתרי בנייה נסגרו בגלל חסימת כבישים ומדרכות, וכי אין לקבלנים דרך להחזיר את הרישיון אלא בהליך משפטי. הקבלנים זעמו על התנהלות העירייה ואחד מהם התרעם: "אתם מנהלים מלחמה נגד הקבלנים, וזה יהיה רע מאוד. מה זה האיומים האלו?".
לדברי הקבלנים, מספר הקבלנים שרשיונם בוטל עומד על 25-28. "מתחילת המלחמה לא היה אישור לעבוד במשך שבועיים", אמר פז לקבלנים בשיחה שפורסמה ב-N12. "לאחר פניות קבלנים הותר לחזור, אך בלי חסימת כבישים ומדרכות. מי שיכול לעבוד באתר עובד, אי אפשר לעשות יציקות, כמעט השבתתי עבודה לחלוטין, מי שמפר מבטלים לו את הרישיון. אנשים לא הפנימו ובדקנו הרבה פניות מהציבור. גילינו אתרים שכן חסמו, 23 קיבלו ביטול רישיון וצו מנהלי, שייקח הרבה זמן עד שישתחררו. אל תגיעו למצב הזה".

עיריית תל אביב אפשרה לקבלנים לחזור לפעילות בנייה באתרי הבנייה, לאחר שבועיים של הפסקה בעקבות פרוץ המלחמה. במכתב ששלחו סגן ראש מינהל ההנדסה, יורם נחום, ומנהל מחלקת הפיקוח על הבנייה, דימה שטיינברג, נכתב כי ניתן לחזור לפעילות הבנייה, תחת מספר הגבלות, ובניהן איסור על שינויים בהסדרי התנועה או סגירת כבישים ומדרכות. 
"ההנחייה חד משמעית, לא סוגרים מדרכה", הוסיף פז. לדבריו הקבלנים חתמו על תצהיר שמחייב אותם לחזור לעבודה בתנאים הללו. חלק מהקבלנים בשיחה טענו שזה לא נכתב בתצהיר שחתמו עליו, אלא נאמר בהנחיות כלליות של העירייה, שלא היו ברורות. עוד טענו הקבלנים כי הענישה לא הייתה ברורה, ומחו על כך שגם מי שחסם לרגע קיבל ביטול.

תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    אל תביאו פלסטינים
    יהודי 11/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תביאו פועלים ערבים!!! לא רוצים אותם לידינו הילדים שלנו. המחבלים צועקים אללה וואקבר בזמן אזעקות ותולשים מודעות של חטופים!!!! אתם בושה, משת"פים של חמאס!!!!
    סגור
  • 7.
    קבלנים =חבלנים
    ששון העיראקי 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אלהי הכסף זה רק מה שמעניין אתכם .אינשללה לא תמכרו דירה אחת .ותפשטו כולכם תרגל .....
    סגור
  • 6.
    לפשפש כסף והרבה
    איל בבון הגדול 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז יהיה לכם עוד סיבובים כאלה וזה לא האחרון.אינעל אמא שלכם ערס לילדים שלכם תשלמו 40,50 לשעה.עכשיו יזבלות קודם תנגבו את הדמעות מלפני שבועיים.ואחר כך תמשיכו לחפש עבדים זרים .לא ילך לכם ים בעלי מקצוע יש תשלמו והרבה הרבה כן לא תשלם.תעשה בעצמך יא כאלב
    סגור
  • 5.
    אתם לא שפויים
    לא לומדים לקח 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ..
    סגור
  • 4.
    אזרח מודאג
    אזרח מודאג 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יזמים וקבלנים שכל כך דואגים לנו אל תעשו טובות אל תבינו שהמדינה תבנה על שטח בחינם ותמכור לנו אל תאיימו , אתם קונים קרקע לבנייה בעשרות אחוזים פחות בחודשים האחרונים ורוצים למכור לנו במחיר מלאה חפשו את החברים. אם לא היינו עם של מטומטמים, היו יוצאים להפגנות על מחירי הדירות והופכים את המדינה ולא קונים ממכם חכמולוגים אתם עוד מאיימים אנחנו רוצים דירות במחיר נורמלי חצי מהמחיר היום וזה אפשרי!!! הכל תלוי בעם ישראל אם זה שיש לו ידאג לא לקנות אז המחירים ירדו פשוט מאוד. עם ישראל זה המחאה הבאה הבינו כבר מי זה ביבי האגויאסט אחרי המלחמה להרים את הכפפה ולעשות באלגן עד שהמחירים יצללוו
    סגור
  • 3.
    .
    צורי צוריאל 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בושה לעם היהודי האויב מחזיק לכם המדינה.. בלי ערבים המדינה נופלת . הדוסים שיקפלו שרוולים ויעשו צבא לא היתנדבות. שרות חובה בלי טובות רק חובה כמו כולם ויעבדו כל עבודה שחורה וככה בונים מדינה והגנה
    סגור
  • 2.
    קבלנים ראש קטן, מגיעה לכם שסגרו אותכם (ל"ת)
    דניאל 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    קבלנים
    נתי 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    קבלנים= טרוריס tim
    סגור
  • תושבי תל אביב
    קבלן תל אביבי 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל פלוץ מפריע לכם, פועל מפליץ ב 19:01 מתלוננים . אנשים באים לעבוד שחררו אותם כל עוד באמת אין משהו יוצא דופן.
    סגור
  • תגובה לקבלן תל אביבי
    יהודי תל אביבי 11/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהמחבלים שצועקים אלה וואקבר בזמן אזעקות ותולשים מודעות על חטופים יסתובבו ליד הילדים שלך יא ב-ו-ג-ד!!!! לא סומכים עליכם, מה שהמדינה לא תעשה בסוף התושבים יעשו.
    סגור