משפט
ייצוגית ב-54 מיליון ש"ח נגד חברות האשראי: "גביה לא מוצדקת"
חברת ישראכרט וחברת כאל מתמודדות כעת מול בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדן בטענה שהן מבצעות גביה של עמלה מסוימת "הנוגדת כל היגיון ומהווה הטעיה". אלה הפרטים
חברות האשראי הגדולות ישראכרט וכאל מנפיקות כרטיסי אשראי ללקוחותיהן. לכל כרטיס אשראי ישנו תוקף, שעם סיומו, מקבל בעל הכרטיס מחברת האשראי, כרטיס חדש ללא תשלום נוסף. אבל מה קורה אם בעל הכרטיס נוהג למשל "לגהץ" הרבה, דבר שגורם לבלאי מהיר ולשחיקת הכרטיס? במקרה הזה, הוא נדרש להזמין כרטיס חלופי ולשלם עליו עמלה שנעה בין 15 ש"ח ל-140 ש"ח.
תושב פתח תקווה, בשם אורן חכם, הגיש בנושא בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברות האשראי הללו. בכתב התביעה נטען כי "גביה זו הנה גביה בלת מוצדקת בעליל, הנוגדת כל היגיון ומהווה הטעיה, התרשלות, הפרת הסכם, עשית עושר ועוד שלל עוולות".
בכתב התביעה הוא מסביר וטוען כי זה בלתי מתקבל על הדעת, שחברות האשראי שמנפיקות את הכרטיסים, קובעות להם תאריך תוקף ארוך של בין 5 ל-6 שנים, אבל אם הכרטיס נשחק בגלל השימוש שעבורו הוא הונפק, אז הלקוח נדרש לשלם עמלה על כרטיס חליפי.
לטענתו, האחריות של החברה היא לדאוג שהכרטיס ישאר תקין לאורך כל פרק הזמן שעד לסיום מועד התוקף שלו. וכי האחריות הזו היא רק על חברת האשראי ובטח שלא על הלקוח. "תביעה זו מבקשת לשים סוף לגבית סכום העמלה הבלתי מוצדקת בעליל, אשר נגבה על ידיהן", נכתב.
סכום התביעה האישית היא 30 ש"ח - כאשר זה 15 ש"ח מכל חברת אשראי. סך סכום התביעה הייצוגית כולה עומד על 54.5 מיליון ש"ח, בחלוקה של 35.7 מיליון ש"ח מישראכרט ועוד 18.8 מיליון ש"ח מחברת כאל.
רק לאחרונה פורסם כי קבוצת דלק משתלטת על ישראכרט בעסקת ענק בשווי 3.56 מיליארד שקל. עוד פורסם על העלאת שכר ומענקים חדשים במסגרת הסכם חדש לעובדי ישראכרט. גם חברת כאל דיווחה על שיא של 3.7 מיליון כרטיסים.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה