בארץ

יום החופש בבחירות יתבטל? "לא נחוץ, יוצר מחסור בעובדים"

לין לשר הפנים: "אני מבקש ממך כי תניע חקיקת בזק לביטולו של יום השבתון בבחירות המקומיות 2024.  בתוקף ניסיוני בעבר, אציין שניתן, אם רוצים, להעביר חקיקת בזק כזו בתקופה קצרה. הענקת יום שבתון בתקופה ובמציאות בה אנו חיים היום, נראה ממש כמהלך הזוי שאינו במקומו".
מערכת ice | 
בחירות לרשויות המקומיות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, פנה אמש [ראשון] לשר הפנים, משה ארבל, בדרישה שיבטל את יום השבתון בבחירות המקומיות 2024 "אין אנו מתאימים עצמנו למציאות. אנו מקימים יום שבתון שבעיקרו הוא מפוקפק באופיו ובלתי נחוץ על חשבון המגזר העסקי.  לא כל כך קשה במהלך שעות העבודה להתפנות לזמן הנחוץ ולהצביע במקום בו נמצאת הקלפי היעודה".
לין מדגיש בפנייתו את התקופה המיוחדת בה אנו נמצאים כעת: "באופן מיוחד בשנה זו אנו פשוט מנתקים עצמנו מן המציאות. מאות אלפים עדיין בשירות המילואים. הרבה מעסיקים משלמים לשירות במילואים יותר מכפי שמוחזר להם מהביטוח הלאומי והם נושאים בעול זה".

כמו כן המשיך: "יחד עם זאת, בהרבה מקומות עבודה שירות המילואים הנרחב כיום יוצר מחסור בעובדים. והנה אנו גם ממשיכים בחגיגת יום השבתון לעניין בחירות לרשויות המקומיות, שהוא בנוסף ליום השבתון לבחירות לכנסת. והכל מועמס על גב המגזר העסקי. הענקת יום שבתון בתקופה ובמציאות בה אנו חיים היום, נראה ממש כמהלך הזוי שאינו במקומו".
לין מציע לשקול שוב את מתן יום השבתון "על כן יש להקדיש לנושא זה חשיבה מיוחדת ולפעול למען ביטולו של יום השבתון. יחד עם זה לאפשר לעובדים להצביע קודם שעות העבודה או לאחר שעות העבודה או לצאת בשעות העבודה על מנת לבצע את זכותם האזרחית. בטוחני שאפשר למצוא את ההתאמה הנחוצה בין המעסיקים לעובדים למימוש זכות העובדים;  ואל נשכח כי רבים מן העובדים כלל אינם טורחים להצביע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה