משפט

ח"כ יוליה מלינובסקי: "עשינו טעות שהשתתפנו בקרקס האנטישמי בהאג"

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) בראיון ל-ice: "אני מרגישה שפה ינסו למרוח את הקמת וועדת החקירה הממלכתית משיקולים פוליטיים וינסו למסמס את זה ואולי להקים במקום ועדת חקירה ממשלתית בלי שיניים בתקווה שהציבור ישכח אבל זה לא יועיל כי על מחדל במימדים כאלו אין סיכוי שמישהו יסלח או ישכח"
דוד זולדן |  1
ח (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) מתייחסת בראיון ל-ice לנושאים בוערים על רקע המלחמה ברצועת עזה והניסיונות הקדחתניים להשבת החטופים ואומרת בנוגע לדיבורים על קיום בחירות כי "כעת זה לא הזמן לדבר על בחירות כי בחירות משמעותן מחלוקת וכעת זה הזמן להיות מאוחדים ולנצח את אויבנו. זה לא הזמן למלחמות היהודים".
בהמשך מגלגלת מלינובסקי את האחריות לפתחה של מפלגת השלטון ומדגישה כי: "השינוי צריך להגיע מתוך הליכוד, הם צריכים להחליט מה יותר חשוב להם 64 כסאות או מדינת ישראל". בנוגע לוועדת חקירה ממלכתית טוענת מלינובסקי כי: "זה פשע שהיא עדיין לא קמה. בכל מדינה מתוקנת שהייתה עוברת אסון ענק שכזה ראש הממשלה היה לוקח אחריות ומחזיר את המפתחות".
האם צריך לגרש את עובדי אונר"א מישראל ולמנוע את כניסתם ארצה בעקבות העדויות כי אנשיו השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר?
"חד משמעית כן. ארגון אונר"א שעד כה ידענו שתומך טרור, התגלה כארגון טרור שעובדיו השתתפו באופן אקטיבי בטבח ה-7 באוקטובר. באחת העדויות של חטופה שחזרה לארץ היא סיפרה שחטופים הוחזקו על ידי מורה מארגון אונר"א. אסור לתת לגיטימציה, מימון או אישור כניסה לארץ לאנשיו וצריך להתייחס אליהם כטרוריסטים".
האם לרוח הפרו חמאס הנושבת מבית הדין בהאג יש קשר ישיר לעלייה באנטישמיות?
"לצערנו הרב, ההסברה הישראלית כלל לא מספיקה מול השקרים שמפיצים נגדנו ברחבי העולם. התביעה המופרכת של דרום אפריקה נגד מדינת ישראל תורמת לכך ולדעתי עשינו טעות חמורה שהסכמנו להיות בכלל צד בהליך הזה. מספיק לראות רק את הרכב השופטים בבית הדין "לצדק" בהאג כדי להבין שמלכתחילה לא היה לנו סיכוי (סומליה, לבנון, מרוקו וכדו'). העם היהודי תמיד היה נרדף, זה לא חדש אבל אנחנו לא צריכים לתת לגיטימציה להליך שמלכתחילה צבוע באנטישמיות". 
נתניהו אמר אמש כי המחאה בעד השבת החטופים מחזקת את החמאס. האם את חולקת על האמירה?
"אני סומכת במאת האחוזים על הצוות שאמון על החזרת החטופים בראשותו של אלוף במיל' ניצן אלון ואני יודעת שהם עושים ימים כלילות כדי להשיב הביתה את כל החטופים אבל אני ממש מבינה את משפחות החטופים שמוחים ועושים הכל בכדי להחזיר את האהובים שלהם, אי אפשר לשפוט אותם ואף אחד לא היה רוצה להיות במקומם". 
עוד ארבע משאיות עם סיוע הומניטרי נכנסו לרצועה בעוד שגורל החטופים מוסיף להיות לוטה בערפל:
"מדובר בביזיון שלא נראה כמותו. אנחנו תמיד מנסים להצטדק מול כל העולם והגישה הזו תבוסתנית. מתחילת המלחמה אמרתי שאסור להכניס לרצועה גרגר של קמח בלי שהחטופים שלנו לא מקבלים ביקור מהצלב האדום. אני רוצה לדעת איפה הסיוע ההומניטרי לחטופים שלנו?!"
האם כעת זה הזמן להכריז על בחירות או כפי שהציע ראש השב"כ רונן בר להקים כבר עכשיו ועדת חקירה ממלכתית?
"לגבי בחירות - כעת זה לא הזמן לדבר על בחירות כי בחירות משמעותן מחלוקת וכעת זה הזמן להיות מאוחדים ולנצח את אויבנו. זה לא הזמן למלחמות היהודים. השינוי צריך להגיע מתוך הליכוד, הם צריכים להחליט מה יותר חשוב להם 64 כסאות או מדינת ישראל. בנוגע לוועדת חקירה ממלכתית, זה פשע שהיא עדיין לא קמה. בכל מדינה מתוקנת שהייתה עוברת אסון ענק שכזה ראש הממשלה היה לוקח אחריות ומחזיר את המפתחות. אני מרגישה שפה ינסו למרוח את הקמת וועדת החקירה הממלכתית משיקולים פוליטיים וינסו למסמס את זה ואולי להקים במקום ועדת חקירה ממשלתית בלי שיניים בתקווה שהציבור ישכח אבל זה לא יועיל כי על מחדל בממדים כאלו אין סיכוי שמישהו יסלח או ישכח".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נכון יוליה... אבל את היית בממשלה איתם (ל"ת)
    רופא פסיכיאטרי 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור