עסקי ספורט

קבוצת הכדורגל הישראלית בדרך לאולימפיאדת פריז? "מחווה מקורית"

הפועל בני לוד בדרך לאולימפיאדה: פרויקט האמנות GOAL של האמנית נועה קלגסבלד יוצג באולימפיאדת התרבות בפריז 2024. מנהל הספרייה ההיסטורית הצרפתית: "העבודה חולקת מחווה מקורית לסגולות הספורט והאמנות, אמצעי רב עוצמה למאבק באלימות ולקידום התפתחות אישית וקולקטיבית"
מערכת ice | 
אולימפיאדת התרבות פרויקט GOAL - נועה קלגסבלד (צילום עומרי רוזנגרט)
לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז 2024, שיתקיימו בצרפת בפעם השלישית בהיסטוריה, תצא לדרך אולימפיאדת התרבות, בה האמנות פוגשת את הספורט והערכים האולימפיים. מסורת אולימפיאדת התרבות החלה כבר ב-1912, ובכך המדינה המארחת ממצבת עצמה כמרכז תרבותי יצירתי מוביל.  השנה, אירועי אולימפיאדת התרבות החלו עם בוא האביב, ועתידים להימשך עד ספטמבר 2024  עם מאות אירועים שיתקיימו במטרופולין צרפת, במרחבים הפריזאיים הציבוריים ובטריטוריות שמעבר לים.
תחומי אמנות שונים תופסים מקומם באולימפיאדת התרבות ובהם תערוכות של יצירות קולנוע צרפתי, ריקוד, אדריכלות מקומית בסימן הסביבה, מוזיקה ופסטיבלים מקומיים וכלל האירועים מובלים ע"י אמנים בינ"ל ומקומיים רבים ומשתתפים בהם הציבור הרחב – תושבי צרפת ומיליוני התיירים המגיעים למשחקים האולימפיים. האמנית נועה קלגסבלד תציג באולימפיאדת התרבות את פרויקט האמנות GOAL שנוצר בשיתוף פעולה עם קבוצת הכדורגל המעורבת של העיר לוד, הפועל בני לוד. קלגסבלד, שמציגה תערוכות בארץ ובעולם ומקדמת סוגיות חברתיות בזכות שילוב בין אמנות ומגרשי הספורט, מציגה דרך פרויקט זה סיפור של אחדות ושותפות בין דתות ותרבויות שונות בחברה הישראלית.

אולימפיאדת התרבות פרויקט GOAL של נועה קלגסבלד (צילום: עומרי רוזנגרט)
בפתיחה חגיגית שתיערך ב-04/07/2024, יוצג באולימפיאדת התרבות המיצב My Olympia’s Locker Room מתוך פרויקט האמנות הבינלאומי GOAL. המיצב שנבחר להיות מוצג בספרייה ההיסטורית של פריז ברובע המארה, מזמין את הצופה לבחון נקודות מבט חדשות ולהעריך מחדש את התפיסה הנוכחית דרך החיבור למוצג במיצב עצמו לבין הפרשנות המחודשת למצב הקיים, וזאת בהקבלה לקבוצת הכדורגל של לוד המפגינה מודל של אחדות בתקופות פילוג. המיצב My Olympia’s Locker Room, שואף להראות לצופים את הכוח באימוץ תפיסה ונקודת מבט חדשה כאמצעי ליצירת עולם טוב יותר וגם סביבה וחברה מוסרית יותר. הפרויקט מהווה גשר בין ישראל לעולם ומאפשר להפיץ את הרוח הישראלית מתוך מטרה להציג לעולם את החיבורים האותנטיים והשורשיים המתרחשים בין יהודי וערבי ישראל, ודרך הפלטפורמה של אולימפיאדת פריז 2024 מיצב האומנות ייצר שיח סביב המציאות המורכבת בישראל, זאת ברקע המאבק ההסברתי אל מול העולם.
מנהל הספרייה ההיסטורית - Bibliothèque historique de la Ville de Paris, פביאן פלזנט: "הספרייה ההיסטורית שמחה מאוד לארח את הפרויקט של נועה קלגסבלד מה-4 ביולי עד ה-10 באוגוסט. באמצעות פרויקט זה, נועה קלגסבלד חולקת מחווה מקורית לסגולות הספורט והאמנות, אמצעי רב עוצמה למאבק באלימות ולקידום התפתחות אישית וקולקטיבית. באמצעות שימוש חוזר עדין ביצירות אמנות מפורסמות, GOAL מזמינה את כולם להטיל ספק במשמעות של אמנות ותרבות בחיי היומיום שלנו ובאופן שבו אנו מנכסים אותם. בתקופה שבה פריז מארחת את המשחקים האולימפיים בפעם השלישית בתולדותיה, בהקשר של מתחים פוליטיים וחברתיים, נדמה היה לצוות הספרייה שפרויקט GOAL מהווה דרך מעניינת לדיאלוג בין ספורט וחברה כל צורותיו".

אולימפיאדת התרבות פרויקט GOAL של נועה קלגסבלד (צילום: עומרי רוזנגרט)
במיצב הזה, קלגסבלד מביימת מחדש את ציור המופת של אדוארד מאנה ״אולימפיה" מתוך רצון למזג את שתי התשוקות הגדולות שלה – האמנות והספורט. פרויקט GOAL זכה להצלחה בארץ ובעולם, נבחר לפני כמה חודשים לקחת חלק בתערוכת האמנים הצעירים המבטיחים של Bloomberg בלונדון וכן הוצג בתחנת החלל הבינלאומית כחלק ממשימת האמנות "רקיע", במשכן הנשיא בירושלים, ביריד האומנות "צבע טרי", במוזיאון היהודי בפוליה איטליה, באצטדיון טוטנהאם בלונדון וב-Royal College of Art בלונדון.  
הפתיחה תתקיים ב-4 ביולי 2024 בין השעות 18:00-20:00, והמיצב יוצג בספריה ההיסטוריה של פריז הממוקמת ברובע היהודי במארה עד לסיום המשחקים האולימפיים. התערוכה נערכת ביוזמת מחלקת התרבות, שגרירות ישראל בצרפת וחברת השילוח ICL שהעניקה חסות.
על האמנית נועה קלגסבלד:
נועה קלגסבלד היא אמנית רב תחומית המתמחה בפיסול וצילום, ועבודותיה נמצאות באוספים חשובים בארץ ובעולם. בעבודותיה היא מביימת מצבים מעולם הספורט דרכם היא חוקרת את השדה החברתי. כאוהדת ספורט מושבעת היא שואלת שאלות על הקשר בין עולם הספורט ומצבים מורכבים של יחסי כוחות, כמו דו קיום ונרטיבים של גבריות. השילוב בין אמנות וספורט הוא הבסיס לעבודותיה, מסר האחדות וייצוג המדינה בתקופה זו חשובים מתמיד.
נועה בוגרת תואר שני בצילום מה-Royal College of Art מלונדון ונבחרה לרשימת 30 UNDER 30 של המגזין ״פורבס״. מאז פרוץ המלחמה, נועה מתנדבת במטה משפחות החטופים ומסייעת בתחומי הקריאטייב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה