בריאות

מחקר חדש ומדאיג: הסיכוי לחלות בסרטן - דווקא בקבוצה הזו

מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת הלסינקי בפינלנד, בדק  את הקשר בין מצב סוציו אקונומי לבין הסיכוי ללקות במחלות שונות. תוצאות המחקר הצביעו על כך שאנשים עשירים, הנהנים מאורח חיים עשיר ומגוון, נמצאים בסיכון גנטי מוגבר ללקות בסרטן השד, סרטן הערמונית וסוגים אחרים של סרטן

מערכת ice | 
טיפול נמרץ (צילום shutterstock)
מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת הלסינקי בפינלנד, בחן את הקשר בין מצב סוציו אקונומי לבין הסיכוי ללקות במחלות שונות. עורכי המחקר בחנו את הקשר על ידי בדיקת נתונים סוציו-אקונומיים ונתוני בריאות של כ-280,000 משתתפים בין הגילאים 35-80. 
על פי תוצאות המחקר, בעלי המעמד הגבוה, הנהנים מאורח חיים עשיר ומגוון, נמצאים בסיכון גנטי מוגבר ללקות בסרטן השד, סרטן הערמונית וסוגים אחרים של סרטן. כלומר, המחקר מצביע על כך שלאנשים עשירים יש סיכוי גבוה יותר ללקות במחלות מסכנות חיים מאשר לאלו המצויים במעמד כלכלי נמוך. 
על אף זאת, נמצא כי אנשים השייכים למעמד הסוציו אקונומי הנמוך נמצאים בסיכון גנטי מוגבר ללקות במחלות אחרות כגון סכרת, דלקת פרקים, דיכאון, אלכוהוליזם וסרטן ריאות. ד"ר פיונה האגנבק, מהמכון לרפואה מולקולרית בפינלנד, אשר עמדה בראש המחקר, התייחסה לנתונים המדאיגים ואמרה כי הממצאים הראשוניים עלולים להוביל לציוני סיכון פוליגניים. כלומר, מדובר בממצא חשוב שעשוי לשמש את עולם הרפואה במדידת סיכון למחלה על סמך גנטיקה. 
 בכך, מציינת ד"ר האגנבק, כי בעתיד פרוטוקולי הסקר לסרטן השד יכולים להוות לעזר עבור הקבוצות בעלות סיכון גנטי מוגבר ללקות במחלות.  כלומר, אותן קבוצות יכולות להיבדק מוקדם יותר ובאופן תדיר יותר מאשר אנשים אחרים אשר להם לא נשקפת סכנה בריאותית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה