מדדים ומחקרים

מחקר חדש קובע: זה סכום הכסף שיהפוך אתכם למאושרים

על פי הפרטים שפורסמו בוול סטריט ג'ורנל, כשם שחלק השכר שאתם נהנים ממנו מתוך סך ההכנסות שלכם הופך קטן יותר ככל שאתם עולים בסולם ההכנסה, כך גם קטן שיעור האושר שנגרם לכם ביחס לאותן ההכנסות. עם זאת, החוקרים לא מצאו במדויק מדוע כסף רב יותר קשור לאושר רב יותר
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מחקר ידוע של שני חתני פרס נובל לשנת 2010, קבע כי הכנסה של כ-75 אלף דולר בשנה היא במידה רבה סכום שמספק אושר למשפחה הממוצעת. אלא שמחקר חדש שפרטיו נחשפו בוול סטריט ג'ורנל ופורסמו בעברית בגלובס, קובע כי הנתון לא בהכרח מדויק, ובאופן כללי נראה כי השגת יותר כסף גורמת לאנשים להיות מרוצים יותר מחייהם. 
על פי הפרסום, כשם שחלק השכר שאתם נהנים ממנו מתוך סך ההכנסות שלכם הופך קטן יותר ויותר ככל שאתם עולים בסולם ההכנסה, כך גם קטן שיעור האושר שנגרם לכם ביחס לאותן ההכנסות. הדיווח בגלובס מסכם כי "כסף קונה אושר, עם תשואה שהולכת ופוחתת, ואין מספר קסם".
מאט קילינגסוורת', עמית בכיר בבית הספר וורטון של אוניברסיטת פנסילבניה, אחד מהעומדים אחרי המחקר, קובע כי ככל שההכנסה שלך גדלה, כל דולר משנה פחות מבחינת האושר שלך. ההשפעה של העלאה בהכנסות על האושר של אדם קשורה יותר לשינוי באחוזים מאשר בסכום הכספי.
אם השכר שלך הוכפל מ-50 אלף דולר ל-100 אלף דולר, יהיה עליו בדרך כלל להיות מוכפל שוב ל-200 אלף דולר כדי ליצור עלייה דומה ברמת האושר, לפי המחקר של קילינגסוורת'. החוקרים לא מצאו במדויק מדוע כסף רב יותר קשור לאושר רב יותר. על פי מחקר משנת 2012 בכתב העת PNAS, אלו שדיווחו על אושר גבוה יותר כמתבגרים הרוויחו יותר כסף בסביבות גיל 30, גם בהתחשב ברקע הסוציו-אקונומי שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה