השוק

המדיניות של ביידן עדיפה על טראמפ: התחזית של זוכי פרס הנובל

לקראת העימות בין הנשיא המכהן לקודמו בתפקיד מומחים כלכליים מזהירים כי המועמד הרפובליקני יוביל לאינפלציה חמורה. לדבריהם המדיניות הדמוקרטית הובילה ליציבות מסוימת לאחר המשבר, שתגדל במידה ויבחרו לארבע שנים נוספות. אחת מהסכנות: מחסור חמור בעובדים שיכביד על המשק
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
המרוץ לנשיאות ארצות הברית מתחמם, גם בזירה הכלכלית. כשברקע העימות הנשיאותי של ביידן מול טראמפ, שישה עשר כלכלנים זוכי פרס נובל חתמו על מכתב מיוחד בו הזהירו: אם טראמפ יבחר האינפלציה צפויה לעלות. המכתב, שתוכנו פורסם בין השאר באתר רשת CBS, מתאר את הדאגות המרכזיות של המומחים מפני כהונה נוספת של הנשיא לשעבר. 
הנושא הכלכלי הוא אחת הסיבות שמצביעים רבים שהצביעו עבור ביידן שוקלים לעבור ולהצביע לטראמפ. "למרות שיש לנו דעות שעות שונות בנוגע לכלכלה, כולנו מסכימים שהתכנית הכלכלית של ביידן נעלה על התכנית של טראמפ", נכתב במסר ששלחו הכלכלנים. לדבריהם, במהלך ממשל ביידן חלה התייצבות לאחר משבר הקורונה ונראתה השקעה בנושאים רבים. ארבע שנים נוספות של ממשל זה יאפשרו המשך מדיניות זו. 
אחת מהמדיניות שטראמפ צפוי לקדם ועשויה להשפיע על הכלכלה היא מדיניות הגירה נוקשה. טראמפ מתנגד באופן חריף להגירה ובמהלך הבחירות הקודמות אף הבטיח לבנות חומה שתחסום את המהגרים הלא חוקיים שמגיעים ממקסיקו. גורמים מזהירים שעצירת הגעת המהגרים לארצות הברית תשפיע באופן שלילי על כלכלת ארצות הברית ותיצור מחסור חמור בעובדים. 
המומחים הזהירו שבחירה בכהונה נוספת לטראמפ עלולה לפגוע לא רק בשוק הפנימי, אלא גם להשפיע לרעה על מעמדה של ארצות הברית כמעצמה כלכלית עולמית. למרות שגם כעת נרשמה עלייה גדולה באינפלציה, הכלכלנים מזהירים כי אם יבחר טראמפ לארבע שנים נוספות המצב יהיה גרוע הרבה יותר. על המכתב חתומים שורה של זוכים משנת 1990 ועד 2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה