בעולם

סקר דרמטי: טראמפ מוביל על ביידן במדינות המפתח

הניו-יורק טיימס בדק ומצא כי המועמד הרפובליקני מנצח בחמשת מתוך שש המדינות שעשויות לקבוע מי יהיה נשיא ארצות הברית הבא. הנושאים המעסיקים את המצביעים האפשריים: המלחמה בעזה והמצב הכלכלי
מערכת ice | 
דונלד טראמפ, ג'ו ביידן (צילום shutterstock, freepik)
סקר הניו-יורק טיימס מראה כי טראמפ מוביל על ביידן בחמש מדינות מפתח. נושאים מרכזיים שהשפיעו על דעת הקהל היו המלחמה בעזה והמצב הכלכלי של ארצות הברית. מצביעים צעירים ולא לבנים מביעים חוסר שביעות רצון ממדיניות ביידן בשני התחומים הללו. 
הסקר בחן את ששת מדינות המפתח שעשויות להטות את הבחירות בארצות הברית. בסקר נמצא כי טראמפ הוביל על ביידן בחמש מתוך שש המדינות המוגדרות בתור מדינות "הקרב", שתוצאותיהן עשויות להכריע את תוצאות הבחירות הכלליות לנשיאות ארצות הברית. טראמפ הוביל במישיגן, אריזונה, נבדה, ג'ורג'יה ופנסילבניה. ביידן הוביל רק במדינת מפתח אחת - וויסקונסין, שם זכה ל-47% מקולות הנשאלים. מדובר במירוץ קרוב, במיוחד כאשר מפרידים אנשים הרשומים להצביע ואנשים הצפויים להצביע. 
התוצאות דומות לתוצאות הסקר הקודם שערך הניו-יורק טיימס בנובמבר. מאז נובמבר השקיע ביידן תקציב משמעותי בקמפיין בחירות במדינות הללו. אך גם עלייה של 25% בבורסה ותחילת משפטו של טראמפ בניו-יורק לא סייעה לנשיא המכהן להרוויח נקודות מול יריבו. במקום זאת, הסקר חושף כי הנושאים המרכזיים העומדים בסדר העדיפויות של המצביעים הם מדיניות ההגירה, המצב הכלכלי, המלחמה הישראלית בעזה ורצון לשינוי. 
סקר קודם, שפורסם בסוכנות הידיעות רויטרס, חשף כי ביידן הוביל ב-4% בעוד ש-22% מהנשאלים טרם בחרו מועמד לו הם יצביעו בבחירות הקרובות. המירוץ נותר צמוד. סקרים שונים מציגים תוצאות שונות ככל שהקמפיין הנשיאותי מתקדם. סקר הניו-יורק טיימס בחן גם תרחיש היפותטי בו המועמדים של המפלגה הרפובליקנית או הדמוקרטית לא יהיו טראמפ או ביידן, אך התוצאות נותרו דומות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה