בריאות

מחלה נדירה בחופי הכנרת: צעיר בן 25 מאושפז במצב אנוש

מקרה נדיר בישראל: אדם צעיר לקה בדלקת מוחית הנגרמת מאמבה נדירה (naegleria Fowleri). הצעיר מאושפז בטיפול נמרץ במצב מסכן חיים. רק כ-400 מקרים דומים דווחו בעולם, כאשר שיעורי התמותה גבוהים במיוחד. הצעיר ככל הנראה נדבק בחוף גיא בכנרת, מה שמגביר את החשש שהוא יתפשט גם לאנשים אחרים
מערכת ice | 
כנרת (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
מקרה נדיר בישראל: אדם צעיר לקה בדלקת מוחית הנגרמת מאמבה נדירה (naegleria Fowleri), כך הודיע היום (חמישי) משרד הבריאות, שעדכן כי גבר תושב מחוז המרכז, בן 25, ללא מחלות רקע, לקה בדלקת מוחית מאמבה נדירה. הצעיר מאושפז בטיפול נמרץ במצב מסכן חיים. 
על פי הנתונים של משרד הבריאות, המחלה הזו כל כך נדירה שבעולם דווחו רק על כ-400 מקרים דומים לזה במהלך השנים. מדובר על מחלה נדירה במיוחד ששיעור התמותה ממנה גבוה. האמבה נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. 
ממשרד הבריאות נמסר כי נפתחה חקירה של לשכת הבריאות במחוז מרכז של משרד הבריאות, שם עלו מספר ממצאים מדאיגים במיוחד, במסגרתם היא מצאה כי ככל הנראה הצעיר נדבק בחוף גיא בכנרת, מה שעלול להתפשט גם לאנשים אחרים. 
ממשרד הבריאות נמסר כי משרד הבריאות מבצע חקירה, ואף שלח היום בקרי בריאות הסביבה לבדוק ולדגום את המים שבחוף גיא שבכנרת. לסיום נמסר כי "משרד הבריאות יעדכן את הציבור ככל ויש בכך צורך". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה