משפט

"אנחנו בשעת מלחמה": עתירה לבג"ץ נגד החלטת משרד התחבורה

התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה לבג"ץ כנגד החלטת משרד התחבורה על החזרת התחבורה הציבורית לעבודה במתכונת שגרה, משמע שלא תעבוד בשבת
מערכת ice |  1
תחבורה ציבורית (צילום פלאש 90)
התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (חמישי) עתירה לבג"ץ כנגד החלטת משרד התחבורה, להשבית את שירות התחבורה הציבורית ובכלל כך את תנועת הרכבות במהלך השבת. לטענת התנועה ההחלטה התקבלה מבלי שהתקיים שינוי בנסיבות או שניתן נימוק, אשר מצדיק את הפסקת השירות במהלך סוף השבוע.
כזכור, בארבעת סופי השבוע הראשונים למלחמת "חרבות ברזל" הופעלו שירותי תחבורה ציבורית ברחבי המדינה, בכדי לאפשר תנועה של חיילים ואנשי כוחות הביטחון אל החזית וממנה. בשבת האחרונה החליטה שרת התחבורה מירי רגב להורות על הפסקת השירות.
ההחלטה התקבלה לאחר שנטען כי משרד הביטחון וראש מערך ההיסעים בצה"ל הכריזו כי אינם זקוקים לשירותי התחבורה הציבורית במהלך השבת. לדברי התנועה, סמוך לכך הכחישו משרד הביטחון וראש מערך ההיסעים בצה"ל את דברי השרה רגב, והצהירו כי לא פנו אל משרד התחבורה בכל הנוגע להפעלת שירותי התחבורה הציבורית בשבת, ואולם התחבורה הציבורית לא הופעלה במהלך השבת האחרונה. 
לטענת התנועה לאיכות השלטון: "החלטתה של השרה רגב להפסיק את שירות התחבורה הציבורית בשבת התקבלה בשרירותיות ומונעת משיקולים פוליטיים זרים, המהווים פגיעה קשה באמון הציבור בנבחריו ופגיעה אנושה במאמץ המלחמתי. עוד טוענת התנועה כי מניעת הצורך החיוני והחשוב של תחבורה ציבורית במהלך כל השבוע, כולל בשבת בעת לחימה, מתוך שיקולים פוליטיים גרידא, היא בניגוד לחובות החלות על רשות מנהלית לקבל החלטות מתוך שיקולים עניינים, ולאורם בלבד."
עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון אמר: "אנו נמצאים בשעת מלחמה על הבית, ובשעה שבה העם והחברה האזרחית מוכיחים חוסן יוצא דופן, שרי הממשלה עדיין לא מבינים את גודל השעה, ועוסקים במשחקים פוליטיים, בעסקנות ירודה ובשיקולים זרים".
"מאות אלפי חיילים בסדיר ובמילואים, בני משפחותיהם ואזרחים נוספים - תלויים בימים אלו בשירות התחבורה הציבורית על מנת שיוכלו לצאת למנוחה, לשוב לחזית, לבקר את יקיריהם ואת אלו הזקוקים להם - ובמקום שמשרד התחבורה והעומדת בראשו יעשו הכל כדי לסייע להם, הם מקדמים על גבם עסקונה פוליטית ירודה, תוך שהם פוגעים בציבור הישראלי ובמאמץ המלחמתי. אין גבול לבושה. על שרת התחבורה להפעיל את מערך ההיסעים בשבת, ולהשאיר את הפוליטיקה מחוץ לשיקולי ניהול המלחמה". הוסיף נאור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחחחחחחחחחחחחח
    wow 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם שידונו בעתירת עובדי התנועה שבראשה עומד האדמוני המלוקק וידונו ברודנות אותה הוא משליט עליהם....עיין ערך " הפגנות קפלן "
    סגור