משפט

רשות המסים בהלם: סוכלה הברחת זהב בשווי מאות אלפי שקלים בנתב"ג

כתב אישום חמור במיוחד הוגש לאחרונה לבית משפט השלום בפתח תקוה כנגד ראיד שוויקי, תושב בית חנינא, המואשם כי ניסה להבריח אונקיות ומטבעות זהב במשקל של קרוב ל-5 ק"ג, ששווים מוערך בכ-850,000 שקל
מערכת ice |  11
הזהב שנלכד (צילום רשות המיסים)
כתב אישום חמור במיוחד הוגש לאחרונה לבית משפט השלום בפתח תקוה כנגד ראיד שוויקי, תושב בית חנינא, המואשם כי ניסה להבריח אונקיות ומטבעות זהב במשקל של קרוב ל-5 ק"ג, ששווים מוערך בכ-850,000 שקל.
 כפי שעולה מכתב האישום, הנאשם חזר מדובאי כשברשותו אונקיות ומטבעות זהב. לאחר נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון, הנאשם עבר במסלול הירוק, המיועד למעבר עם חפצים פטורים ממס, שם הופנה לבדיקה פרטנית. בבדיקה הפרטנית התגלו בחגורת הבטן שלו כ-20 אונקיות זהב טהור וכ-500 מטבעות זהב. חבות המע"מ הנובעת מהזהב המוברח עומדת על כ-150,000 שקל.
הנאשם מואשם בהברחת טובין, הצהרה כוזבת לפקיד מכס והטעיית פקיד מכס וכן במסירת ידיעה לא נכונה בלא הסבר סביר. את החקירה ניהלה יחידת חקירות מכס ומע"מ בירושלים ואת כתב האישום הגישה עו"ד עדילי דגן מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס.
כזכור, לאחרונה נחשף כי עובד רשות המסים השתמש בהרשאות הגישה שניתנו לו במסגרת תפקידו הציבורי על מנת לבצע שליפות בלתי מורשות של מידע רגיש ממאגרי המידע של רשות המיסים, ופרסם את המידע בקבוצת פייסבוק המסייעת לאנשים המנסים לאתר את מכריהם.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    זה זהב
    הזייה 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את הזהב הוא קנה מכספו שלו. אותו כסף שיושב לו בחשבון הבנק ועליו הוא שילם מיסים!!!!! אז למה הוא צריך לדפוק חשבון למישהו?!??
    סגור
  • 7.
    אי שיוויון בפני החוק
    שמוליק מ 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לו היה ראש ממשלה, שר או לפחות חבר כנסת היה יוצא מזה בקלי קלות. נוהגים בהם בכפפות של משי.
    סגור
  • 6.
    הגיע הזמן לפתוח את שוק הזהב ו הילומים
    Yl 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מאפשרים לציבור הטיפש לקנות חופשי ביט אן כל סיבה ש הצבור לא ירכוש באופן חוקי זהב עברו שנות הצנע והמונופולים שוק חופשי פרושו שיגשוג בכלכלה
    סגור
  • 5.
    דונות התדיינות בדחת
    איזה מדינה תקראו 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כי רק בארץ יאנסו לך את החריץ בשביל עוד כמה שקלים כי אם את רון ערד ואת אלי כהן מכרתם בשביל נזיד עדשים אז מה הפלא????? מדינה של הזויים יותר גרוע מהיטלר
    סגור
  • 4.
    חוצפה שהוא נחשב עבריין
    מדינה Zבל 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עזבו את העיניין שהוא ערבי! בכל העולם מתכות יקרות ובפרט זהב פטורים לחלוטין ממס , יותר מזה אפשר לגשת לכל בנק מסחרי באירופה ולרכוש מטילי זהב כאוות נפשך תמורת פרימיה קטנה שהבנק גובה . רק במדינת ישראל המושחטת על הכל אבל על הכל יש מיסוי ,אפילו על תרופות שפטורות לחלוטין ממע"מ באירופה בישראל גובים 17% ,אני לא מתפלא שהוא ניסה "להבריח" מה שהכי מציק לי היא העובדה שאזרחי ישראל לא מתמרדים על ממשלות ישראל הזדוניות שדוחפות את היד הטמאה שלהם לכיסי האזרח שעובד קשה כדי לממן מושחטים ופרזיטים .תראו לי עוד מדינה מושחטת שבה גובים מס בלו או ארנונה למשל . באירופה יש מס עירוני זניח שמושט על תיירים .למה שאנחנו לא נוכל לקנות זהב במחיר שפוי מהבנק ? למה שלא נקבל תמורה מלאה בעד המסים ההזויים שגובים מאיתנו ? למה הנדל"ן נהיה בישראל עיניין של השקעה שבשאר העולם דירה נחשבת לקורת גג וקיום בסיסי ולא כמסחרה וספסרות והשקעות ?
    סגור
  • טען עוד
  • חח
    איתי כץ 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק בכל מילה ואות כן ירבו כמותך אשמח להצטרף להפיכה אחי
    סגור
  • בעברית כותבים...מושחתת ולא...
    בן ציון 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משורש שחט ...שוחטים פרה כהלכה...ולא אומרים על מדינה מושחטת...קפיטו.
    סגור
  • 3.
    להכניס את המבריחים לכלא ל 30 שנה. (ל"ת)
    נראה אם עוד אחד יעז 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למה 30 שנה מה הבריח סמים או נשק
    אלמוי 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או בגלל שהו ערבי
    סגור
  • 2.
    הברחת זהב בנתב"ג
    אין עוד מלבדו 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואני חי כהן בן 65 שמנסה ביושר לארגן הון עצמי לרכוש דירה למשפחתי קשה לי ואני גר בדירות שכורות כבר עשרות שנים השם ירחם עדיף בזיעת אפך תאכל לחם....
    סגור
  • 1.
    תרומה מאוד חשובה
    ראובן 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 4
    עדיף שהכסף ילך למזרח ירושלים - ולא ילך לדרעי ושות...
    סגור