השוק

מניית טסלה: מסלול ההשקעה המדהים שהסתיים בכישלון מוחלט

דה-ווכט, נגר מוונקובר, התנהל בשוק ההון בהצלחה מרשימה כשזינק מהשקעה של 88,000 דולר קנדי ל-415 מיליון, אך איבד הכל לאחר שהשקיע בטסלה בעקבות ייעוץ פיננסי לקוי. עכשיו הוא תובע
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
נגר מוונקובר שבקנדה החל את דרכו בעולם המסחר במניות, כשהתרכז בעיקר בחברת הרכב טסלה. מה שתחל כתחביב חף מלחצים הפך במהרה להצלחה פיננסית חסרת תקדים, אך בסופו של דבר הוביל לאובדן מוחלט של הונו.
בתביעה שהגיש הנגר על ייעוץ רשלני, נחשף סיפור הצלחה יוצא דופן: בסוף שנת 2019, חשבונו בחטיבת הברוקרים של הבנק המלכותי של קנדה (RBC) עמד על 88,000 דולר קנדי. תוך שנתיים בלבד, הוא הצליח להמיר סכום זה ל-415 מיליון דולר קנדי (כ-306 מיליון דולר אמריקאי). ההשקעה בטסלה, שהייתה מרכזית באסטרטגיית ההשקעה שלו, הוכיחה את עצמה בתחילה, כשמניות החברה חוו עליות מרשימות.
אך ההצלחה לא החזיקה מעמד, ובשנת 2022 התחילה מניית טסלה לצנוח. דה-ווכט מצא את עצמו מאבד את כל הונו בעקבות ההשקעות שהתרכזו בריכוז גבוה במניה אחת. הוא טוען כי קיבל ייעוץ רשלני, שהתמקד בעיקר בהפחתת מיסים, ולא הביא בחשבון את מגבלותיו הפיננסיות.
לפי התביעה, יועציו המליצו לו להקים חברה כדי להעביר אליה את ניירות הערך, מה שנועד לשפר את המצב המסחרי שלו. אך כשהשוק התרסק, ההשקעות האגרסיביות בטסלה הפכו לאסון, והנגר נאלץ למכור את אחזקותיו כדי להחזיר הלוואות שנטל.
דה-ווכט תובע את RBC על רשלנות והמלצות לא מתאימות, והוא מדגיש כי אלמלא הייעוץ הלקוי, הוא היה מצליח לשמר חלק ניכר מעושרו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה