רכב

מזל שלא אישרו אותו בישראל: מאסק כיבה את הסייברטראק הצ'צ'ני?

נשיא צ'צ'ניה שלח לחזית באוקראינה רכב סייברטראק שלטענתו ניתן לו במתנה מאילון מאסק. הרכב כבה במפתיע וכעת המנהיג הצ'צ'ני מאשים את אילון מאסק שכיבה אותו מרחוק
שרון בירקמן | 
סייברטראק (צילום shutterstock)
נשיא צ'צ'ניה, רמזאן קדירוב, האשים את מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, בכך ש"ניתק מרחוק" את רכב הסייברטראק שקדירוב הפעיל בקו החזית של המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. לטענת קדירוב, הרכב, שהיה חמוש במקלע, תיפקד היטב בקרב עד שנכבה במפתיע.
קדירוב טען כי קיבל את הרכב במתנה ממאסק ושיגר אותו לשדה הקרב. באוגוסט האחרון שיתף קדירוב סרטון שבו הוא נוהג בסייברטראק בגרוזני בירת צ'צ'ניה כשהוא מודה למאסק על הרכב. בסרטון קדירוב הכריז שהרכב עתיד להישלח לחזית.

אילון מאסק הכחיש את הטענות בחריפות. ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), כתב מאסק: "אתם באמת חושבים ששלחתי סייברטראק לגנרל רוסי?".
למרות ההכחשות של מאסק, קדירוב טען השבוע כי מאסק "לא נהג ביושר" לאחר שכיבה מרחוק את הרכב, שהותאם בצ'צ'ניה לצורכי לחימה. לדבריו, שני סייברטראקים נוספים ששלח לאוקראינה פועלים ללא תקלות. קדירוב פרסם סרטון בו נראים רכבי סייברטראק חמושים במקלעים עם חיילים יורים מגגות הרכבים.
מאסק הציג את רכב הסייברטראק החשמלי של טסלה בשנת 2019. מחירו ההתחלתי עומד על כתשעים אלף דולר בארצות הברית. CNN פנו לטסלה לקבלת תגובה, אך זו טרם ניתנה.
קדירוב מונה למנהיג צ'צ'ניה על ידי פוטין בשנת 2007. מאז תחילת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, בה קדירוב מעורב ישירות, צ'צ'ניה נתונה לסנקציות מצד מדינות המערב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה