השוק

סיכום המסחר בוול סטריט: טסלה במפנה חיובי, יצרנית הרכב סטלנטיס בצרה

חודש ספטמבר ננעל בעליות קלות בסיומו של חודש מנצח במסחר בניו יורק. העליות מגיעות לאחר נאום יו"ר הפד, ג'רום פאואל, שהרגיע את המשקיעים עם תחזית להורדות ריבית מתונות בעתיד הקרוב. רבעון חיובי לטסלה לקראת השקת הרובוטקסי של החברה

מערכת ice | 
טסלה (צילום shutterstock)
עליות קלות בבורסה בניו יורק נעלו את היום האחרון של חודש ספטמבר. יום המסחר שהתנהל בתנודתיות, הגיב בתחילה לנאום יו"ר הפד ג'רום פאואל בירידות שערים. פאואל הביע אופטימיות זהירה לגבי עתיד הכלכלה האמריקאית וציין כי המדיניות המוניטרית אינה במסלול קבוע מראש. יו"ר הפד אותת בנוסף כי בכוונת הבנק המרכזי להפחית בעתיד את שיעורי הריבית אך לא באופן אגרסיבי
אם הכלכלה תתקדם כצפוי, הפד צפוי לשתי הפחתות ריבית של רבע אחוז כל אחת שנותרו השנה.
מדד דאו ג'ונס ננעל בעלייה של 0.41%, מדד S&P 500 הוסיף לערכו 0.42%, הנאסד"ק עלה ב-0.26%. עבור מדד ה-S&P 500 מדובר בסגירת שיא אחרי חודש ורבעון מנצחים. המדד מציין את ספטמבר החיובי הראשון שלו מאז 2019.
נתוני שוק העבודה, כולל תביעות אבטלה ותשלומי שכר פרטיים, יתפסו ככל הנראה את מרכז הבמה השבוע, כאשר המשקיעים ממתינים לפרסום דו"ח השכר הלא-חקלאי של אוקטובר ביום שישי. כלכלנים צופים שהכלכלה האמריקאית תוסיף 144,000 משרות.
פייפאל וטסלה הן הזוכות המשמעותיות ביותר ברבעון השלישי של נאסד"ק. עבור מניית הרכב החשמלי שעלתה היום ב-0.41%, מדובר במפנה חשוב והכנה לאירוע השקת הרכב האוטונומי של החברה "רובוטקסי" ב-10 באוקטובר בלוס אנג'לס. המניה אמנם עלתה רק ב-4% בשנה אבל בערך ב-30% ברבעון הזה.
עם זאת, בוול סטריט מתחזקת הסקפטיות שהאירוע הזה יניב משהו שיוסיף לשורה התחתונה של החברה בקרוב ויצדיק את התקדמות המניה.
מניית יצרנית הרכב סטלנטיס צנחה ביותר מ-12% לאחר שענקית יצרניות הרכב, הידועה במותגים כמו קרייזלר, דודג' וג'יפ, קיצצה את התחזיות השנתיות שלה על רקע שינויים בתעשייה, עלויות גבוהות יותר לשיפוץ עסקיה בארה"ב והתחרות הסינית על כלי רכב חשמליים.
המרוויחות הגדולות של היום בנאסד"ק הן: אינטואיטיב סרג'יקל (2.60+), GE HealthCare (2.09%+), ופאלו אלטו נטוורקס (1.80%+).
המפסידות הבולטות של היום: דולר טרי סטורס (3.80%-), מיקרון טכנולוג'י (3.57%-), ולולולמון אתלטיקה (2.99%-).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה