השוק

המערכת הבנקאית האמריקאית מגבשת קונצנזוס על המשך מדיניות הפד

במערכת הבנקאית חלוקים עד כמה יהיה הפדרל ריזרב אגרסיבי בהורדת הריבית עד לסוף השנה ובשנה הבאה אבל לאט לאט מתגבש קונצנזוס; בינתיים המשקיעים מסתערים על שוק המניות רגע לפני שהשוק בורח להם
ניצן כהן | 
בורסה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המערכת הבנקאית הבינלאומית חלוקה על המשך מדיניות הריבית של הפדרל ריזרב אבל לכל ברור, שצמצום המדיניות המרסנת ימשיך עד לנקודת שיווי משקל החדשה שתגיע אי שם בשנה הבאה. נזכיר כי אתמול הוריד הפדרל ריזרב את הריבית ב-0.5%, הורדת ריבית שהייתה ברף הגבוה של התחזיות ומכאן כל בנק בורר לעצמו את התחזיות שלו והתחזיות האלה מעניינות.
צריך לזכור שכרגע לפחות נראה כי האינפלציה נכנסת לסוג של שליטה כשהקצב השנתי שלה עומד על 2.5%. מעבר למספרים שנראים בסך הכל בסדר, אם מסתכלים נתוני המגמה הרי שניתן לראות כי מהשנה שעברה שהאינפלציה כבר עמדה על קצב מבהיל של כמעט 9%, הרי שהיא יורדת בהתמדה עד לרמה הנוכחית של 2.5% בשנה.
באופן עקרוני כשאלה הם הנתונים והפדרל ריזרב מרגיש בנוח להוריד את הריבית בקצב של 0.5%, המערכת הבנקאית מכלכלת את צעדיה בהתאם וכך למשל JP מורגן מעריך כי הריבית תרד בעוד 0.5% בחודש נובמבר בעוד גולדמן זאקס מעריך שהפדרל ריזרב ימתן מעט את הקצב ויוריד את הריבית רק ב-0.25%.
בנק אוף אמריקה לעומת זאת מעריך שעד לסוף השנה הריבית תרד ב-0.75% ובשנה הבאה היא תרד בעוד 1.75%.
המשקיעים שסוחרים בחוזים על הריביות מדברים כרגע על הורדת ריבית של 0.7% עד לסוף השנה ועוד הורדת ריבית מצטברת של 2% בשנה הבאה. אבל כאן צריך להיזהר בתחזיות שכן בנובמבר יתקיימו הבחירות בארה"ב ולתוצאות שלהן תהיה השפעה על המדיניות של הפדרל ריזרב ולכן, ההתמקדות כרגע של המערכת הבנקאית האמריקאית וכמובן של וול סטריט היא בריביות לטווח הקצר, קרי עד לסוף השנה וכאן מתגבש קונצנזוס של הורדת ריבית של עוד כ-0.75%.
אם אנחנו מסתכלים על התיאוריה הכלכלית הרי שאנחנו מדברים על כך שהמשקיעים שעד כה היו זהירים בהשקעה במניות, מזרימים ביקושים למניות בעיקר מניות הטכנולוגיה שרגישות מאוד לריבית וזו לפחות על פי הפרשנים, הסיבה שהתשואות על האג"ח הארוכות עולות כרגע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה