משפט

למה אמזון ספגה תביעה במיליוני דולרים מעובדי המחסן שלה?

עובדים במחסני קולורדו המתינו עד שעה לבדיקות הקורונה לפני שנכנסו לעבודה ולא קיבלו על כך תשלום ועל כן הגישו תביעה ייצוגית בשם 10,000 העובדים בחמשת מחסני התאגיד בקולורדו, ענקית הסחר המקוון גם דרשה עבודה מחוץ לשעון לפני מגיפה
כפיר אדר | 
אמזון (צילום istock, freepik)
אמזון מואשמת בהפרת חוק מדינת קולורדו בכך שלא שילמה לעובדי המחסנים על הזמן שעברו בדיקות קורונה לפני שהגיעו לעבודה. ג'ניפר וינצ'נצטי, שעבדה בשני מחסני אמזון בקולורדו ספרינגס, הגישה ביום שלישי תביעה ייצוגית לבית המשפט הפדרלי בקולורדו בטענה שהחברה גרמה לעובדים לחכות בתורים ארוכים כדי לענות על שאלות ולבדוק את הטמפרטורות שלהם.
אמזון בסיאטל לא הגיבה מיד לבקשת תגובה. התביעה שהוגשה כוללת יותר מ-10,000 איש בחמישה מחסני קולורדו. "אמזון נראית בסדר כשהיא עושה מאמצים לשמור על בטיחות העובדים שלה, כל עוד העובדים הם אלה שמרצים את החשבון", אמר דייויד זליגמן מהעמותות כלפי צדק, שהביא את התביעה.
מהתלונה נכתב כי החל ממרץ 2020 אמזון דרשה מהעובדים במחסני קולורדו להגיע מוקדם, לחכות בתורים מחוץ למתקנים ולאחר מכן לענות על שאלות ולבדוק את הטמפרטורה שלהם ברגע שהם היו בפנים. התהליך נמשך בדרך כלל 20 עד 60 דקות, על פי התביעה.
הזמן הזה ניתן לפיצויים על פי חוק קולורדו, האומר כי יש לשלם לעובדים כאשר הם נדרשים להיות במעבידם או בתפקיד, על פי התביעה.
אמזון טענה בתביעה דומה בבית המשפט הפדרלי בקליפורניה כי מכיוון שההקרנות מועילות בעיקר לעובדים, הן אינן מסתכמות בזמן לפיצוי על פי חוק השכר הפדרלי.
וולמארט העלה את אותה ההגנה במסגרת תביעה ייצוגית שהוצעה בבית המשפט הפדרלי באריזונה בטענה כי ענקית הקמעונאות לא שילמה לעובדים על זמן שהות בהקרנות COVID הפרה את חוק המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה