משפט

אמזון פיטרה עובד ועשויה לשלם ביוקר: "היה צריך לעבור את המגפה ללא הכנסה, עוול מקומם"

ענקית המסחר המקוון פיטרה במהלך אפריל עובד בטענה כי התנהג בצורה וולגרית, עורך דינו טען: "מטרתה של אמזון לפטר אותו הייתה למנוע התארגנות של עובדים", החברה לא איפשרה לו לחזור וכעת הנושא עומד בפני משפט או פשרה
כפיר אדר | 
אמזון (צילום unsplash)
המועצה הלאומית ליחסי עבודה בארצות הברית הודיעה אמש (חמישי) כי חברת אמזון פיטרה השנה באופן בלתי חוקי עובד, במהלך שעורר סערה בנוגע לבטיחות במקום העבודה במהלך מגיפת הקורונה.
ג'רלד בריסון, פוטר מהעבודה באמזון לאחר שנכנס לסכסוך עם עובד אחר, לפי פרקליטו, פרנק קירל. מאוחר יותר פיטרה אמזון את בריסון בטענה שהוא מפר את מדיניות השפה הוולגרית שלה, אמר קירל. בהצהרה אמזון אמרה כי לבריסון "היו עדים עובדים אחרים שמציקים ומאיימים על חבר לעבודה". 
על אף שטענה שהיא מכבדת את זכויות העובדים להפגין, אמזון אמרה כי הדבר אינו מעניק להם מנדט לעשות כך כשהם פועלים שלא כהלכה. ביוני הגיש בריסון תלונה בה האשים כי אמזון פיטרה אותו בגין מחאת תנאי העבודה המוגנים על פי החוק. תלונתו אושרה והתקבלה.
ההחלטה ציינה כי זו הפעם השנייה בה אמזון הפרה את חוק העבודה במהלך המגפה, עליה מתמודדת החברה. הנושא מגיע בזמן של התארגנות עובדים באמזון על תנאי עבודה, כולל כונן מתחיל להתאגד באלבמה. לאמזון יש כעת סיכוי להסדיר את האישום, אולי להחזיר את בריסון ולהציע פיצוי על השכר שלא קיבל מאז, או שהנושא יגיע לערכאה משפטית.
קירל, עורך דינו של בריסון, אמר: "מטרתה של אמזון לפטר אותו הייתה למנוע התארגנות של עובדים. בריסון היה צריך לעבור את המגפה ללא הכנסה. העוול בכך מקומם", כעת החברה ובריסון ינסו להגיע להסדר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה