רכב

בעלי רכב חשמלי? עמדת הטעינה הזולה בישראל נחשפת

העמדה הזולה ביותר, של חברת נופר, ממוקמת ברחוב השחם 3 בהרצליה, עם מחיר של 12 אגורות בלבד לקילו-ואט. לעומת זאת, בעמדות מהירות כמו אלו של אפקון בכביש 6 צפון, המחיר נע בין 2.16 ל-3.22 שקלים לקילו-ואט, תלוי בשעות היום
מערכת ice |  1
פריסת עמדות טעינה ברחבי ישראל (צילום freepik, unsplash)
מהפכת הרכב החשמלי בישראל מתקדמת במהירות, אך מחירי הטעינה מציבים אתגר משמעותי בפני הנהגים. לאחרונה, משרד התחבורה פרסם מאגר מידע מקיף ראשון מסוגו, המפרט את כל עמדות הטעינה הציבוריות בארץ, מיקומן ומחיריהן. הממצא המפתיע ביותר? העמדה היקרה ביותר נמצאת ברחוב המרכבה בחולון, עם מחיר מופקע של מעל 4 שקלים לקילו-ואט.
על פי כלכליסט, המאגר חושף מגוון רחב של מחירים ואפשרויות טעינה. העמדה הזולה ביותר, של חברת נופר, ממוקמת ברחוב השחם 3 בהרצליה, עם מחיר של 12 אגורות בלבד לקילו-ואט. לעומת זאת, בעמדות מהירות כמו אלו של אפקון בכביש 6 צפון, המחיר נע בין 2.16 ל-3.22 שקלים לקילו-ואט, תלוי בשעות היום.

מעניין לציין את ההבדלים המשמעותיים במחירים בין ערים שונות. למשל, בעמדות הטעינה הרגילות של סונול EVI, תושבי אריאל משלמים 1.3 שקלים לקילו-ואט, בעוד תושבי רעננה משלמים 1.33 שקלים. בחולון, המחירים נעים סביב 1.17 שקלים לקילו-ואט בעמדות של אפקון בפארק פרס ובפארק ימית 2000.
הפערים במחירים מושפעים גם מסוג העמדה ומהירות הטעינה. עמדות AC רגילות מציעות טעינה איטית יותר, הנמשכת בין 5 ל-10 שעות למילוי מלא, ולרוב במחיר נמוך יותר. לעומתן, עמדות DC מהירות, המסוגלות למלא סוללה תוך שעות ספורות, גובות מחיר גבוה יותר. למשל, בעמדות המהירות של ZEN EV בפונדק 101 על כביש הערבה, המחיר נע בין 1.4 ל-2.81 שקלים לקילו-ואט.
חשוב לציין כי למרות חשיבותו הצרכנית, פרסום המאגר לא זכה להדים או אזכורים מצד משרדי הממשלה הרלוונטיים. יתרה מכך, המאגר עצמו, המוצג כטבלת אקסל מורכבת, אינו ידידותי למשתמש ולעיתים חסר מידע חיוני כמו שמות היישובים בהם ממוקמות העמדות.
לסיכום, בעוד שהטעינה הביתית נותרת האופציה הזולה ביותר, בעלי רכב חשמלי הנדרשים לטעינה ציבורית ניצבים בפני מגוון רחב של מחירים ואפשרויות. המאגר החדש מספק כלי חשוב להשוואת מחירים, אך גם מדגיש את הצורך בשקיפות ופיקוח על מחירי הטעינה בישראל, במיוחד לאור ההבדלים המשמעותיים בין אזורים שונים ובין סוגי עמדות שונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מידע חלקי
    יוסי 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם מיקום פיזי של העמדה חסר בכתבה אני יכול למקם עמדה עם 10 אגורות לקילווואט אבל היא בחניון גובה 20 ש"ח לשעה ככה שהעלות האמיתית תהיה גבוהה יותר
    סגור