משפט

מכה להורות בפונדקאות בישראל: אלו המדינות שיצאה אזהרה לגביהן

בהמשך להודעה זו, הרינו לעדכן כי לנוכח הקשיים והחששות החמורים שעלו, במקרים שבהם אזרחים ישראלים החלו בביצוע הליכי הפונדקאות בצפון קפריסין לאחר מועד פרסום האזהרה בנושא  (21.6.2023), עמדת המדינה היא שלא ניתן יהיה להסכים לכינון ההורות של בן או בת הזוג של ההורה הגנטי ביחס לילדים שנולדו כתוצאה מהליכים אלה
מערכת ice | 
הריון (צילום vecteezy)
אזהרה ביחס לכינון הורות אגב הליכי פונדקאות בצפון קפריסין. בתאריך 21.6.2023 פרסמה היחידה לתיאום המאבק בסחר בבני אדם, זנות ופוליגמיה במשרד המשפטים הודעה ומידע לציבור בנוגע להליכי פונדקאות חו"ל המתבצעים בצפון קפריסין, אלבניה וקניה.
במסגרת ההודעה הובא לידיעת הציבור, בין היתר, כי צפון קפריסין היא ישות שאינה מוכרת כמדינה על ידי מרבית מדינות העולם ומדינת ישראל אינה מקיימת קשרים דיפלומטיים או קונסולריים עמה. על כן, לא ניתן לפנות לרשויות צפון קפריסין על מנת לברר את הדין הפנימי החל במקום ביחס לביצוע הליכי פונדקאות לזרים.

כמו כן, במסגרת ההודעה צוין כי ממידע שנצבר ביחידה, עולה חשש כי בצפון קפריסין מתבצעים הליכי פונדקאות באמצעים שיש בהם כדי לפגוע בכבודן של נשים ובזכויות בסיסיות שלהן, להחפיצן ולהגביל את חירותן, ובמקרים חמורים אף לעלות כדי חשד לסחר בבני אדם – הן ביחס לאמהות הפונדקאיות והן ביחס לתינוקות הנולדים כתוצאה מהליכים אלה. 
היחידה פרסמה את ההודעה על מנת שהציבור יוכל לשקול צעדיו ולהימנע מביצוע הליכים שעולה חשש מפני ביצועם בהיבט המוסרי והחוקי כאחד וכדי למנוע נזק לכל המעורבים, וכן קשיים ובעיות בהליכים המשפטיים הצפויים.
בהמשך להודעה זו, הרינו לעדכן כי לנוכח הקשיים והחששות החמורים שעלו, במקרים שבהם אזרחים ישראלים החלו בביצוע הליכי הפונדקאות בצפון קפריסין לאחר מועד פרסום האזהרה בנושא  (21.6.2023), עמדת המדינה היא שלא ניתן יהיה להסכים לכינון ההורות של בן או בת הזוג של ההורה הגנטי ביחס לילדים שנולדו כתוצאה מהליכים אלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה