בעולם

ביידן רצה למחוק חובות של 400 מיליארד לסטודנטים - ביהמ"ש ביטל

מהלומה לנשיא ארה"ב שתוכנית הדגל שלו מקמפיין הבחירות, למחוק חובות עתק לסטודנטים בעלי הכנסה נמוכה, בוטלה על ידי ביהמ"ש העליון. "הרפובליקנים לא יכלו לשאת את המחשבה לתת הקלה לאמריקאים ממעמד הפועלים", האשים
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום shutterstock, pexels)
לא רק בישראל יש לממשל בעיות עם בית המשפט העליון: מכה לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאחר שתוכנית הדגל שלו מקמפיין הבחירות ב-2020, למחוק חובות לסטודנטים בהיקף של כ-400 מיליארד דולר - בוטלה על ידי העליון.
ביידן מתח אמש (שבת) ביקורת על פסיקת בית המשפט העליון, וטען כי "פירש את החוקה שלא כהלכה". כן הכריז ביידן על צעדי סיוע ללווים במסגרת "חוק שונה מתוכניתי המקורית, שיאפשר למחלקת החינוך להתפשר ולוותר על חובות תחת תנאים מסוימים".

בהחלטת בית המשפט נקבע כי ממשל ביידן חרג מסמכותו בגיבוש התוכנית מאחר ולא קיבל את אישור הקונגרס. התוכנית הייתה אמורה לגנוז חוב בסך 10,000 דולר לסטודנט שהכנסתו נמוכה מ-125,000 דולר לשנה.
"אני יודע שיש מיליוני אמריקאים שמאוכזבים, מתוסכלים ואולי אפילו קצת כועסים  על החלטת העליון. אני חייב להודות, גם אני מרגיש ככה", אמר ביידן במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "ההחלטה שהתקבלה היום סגרה אפיק אחד, ואנחנו מתכוונים לפנות לאפיק אחר". הוא האשים את הרפובליקנים ש"לא יכלו לשאת את המחשבה לתת הקלה לאמריקאים ממעמד הפועלים. הצביעות של נבחרי הציבור הרפובליקנים היא מדהימה", אמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה