בעולם

פנס העיד על השיחות עם טראמפ שקדמו למהומות הקפיטול

עדותו של סגן הנשיא לשעבר, שנחשב כעד מפתח לחקירת האירועים של ינואר 2021, לקחה כחמש שעות
מערכת ice | 
מייק פנס (צילום פלאש 90)
סגן נשיא ארה"ב לשעבר, מייק פנס, הופיע ביום חמישי בפני חבר המושבעים שחקר את תפקידו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במאמצים לבטל את הבחירות ב-2020 ובמהומות בקפיטול.
פנס היה בבית המשפט המחוזי של ארה"ב בוושינגטון במשך יותר משבע שעות, כך דיווחו מוקדם יותר ABC News ו-NBC News. לנציגי פנס לא הייתה תגובה.

הופעתו של סגן הנשיא לשעבר בפני חבר המושבעים הגדול מגיעה כשהוא בוחן אתגר אפשרי לטראמפ על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ב-2024.
האבטחה תוגברה בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון וכלב מרחרח פצצות זוהה במסדרון.
טראמפ, שהכריז בסוף השנה שעברה על הצעתו לבית הלבן לשנת 2024, הואשם לאחרונה בחקירה נפרדת בניו יורק בגין תשלומי שקט לכאורה.
ביום רביעי הפסיד טראמפ בפנייה לחסום את פנס מלהעיד בחקירת היועץ המיוחד, לפי CNN.
מוקדם יותר החודש, חשף פנס כי לא יערער על פסיקת שופט שחייבה אותו להעיד בפני חבר המושבעים הגדול הפדרלי על שיחות שניהל עם טראמפ לקראת המתקפה הקטלנית על הקפיטול של ארה"ב ב-6 בינואר 2021.
היועץ המיוחד ג'ק סמית' השתלט על חקירת המאמצים לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, כולל מזימה להגיש לוחות מזויפים של אלקטורים כדי למנוע מהקונגרס לאשר את ניצחונו של הדמוקרט ג'ו ביידן.
לקראת התקפות הקפיטול ב-2021 על ידי תומכי טראמפ, הנשיא דאז הטיח שוב ושוב את פנס על כך שסירב לנסות למנוע מהקונגרס לאשר את זכייתו של ביידן בבחירות 2020.
טראמפ גם מתמודד עם מכשולים משפטיים אחרים, כולל חקירה נפרדת של יועץ מיוחד בטיפול שלו במסמכים מסווגים וחקירה בג'ורג'יה הקשורה להתערבות לכאורה בבחירות במדינה ב-2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה