השוק

דרמה ברשת הסופרים החדשה בישראל: השותפות מתפרקת, הסניפים יבוטלו?

רשת ספאר שהגיעה לישראל השנה תכננה לפתוח 35 סניפים ברחבי הארץ, אך בינתיים נפתח הסניף הראשון בלבד ופתיחת הסניף השני מתעכבת. כעת נודע שבעלי ערוץ 14 יצחק מירילשוילי, שנכנס כשותף ברשת, מוכר את חלקו למנכ"ל עמית זאב
מערכת ice |  1
סופרמרקט-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
במרץ השנה נפתח בכפר סבא הסניף הראשון של רשת ספאר (spar) בישראל, רשת סופרים הולנדית מצליחה המפעילה כ-13,000 מרכולים חנויות בכ-50 מדינות. עם הפתיחה הצהיר הבעלים והמנכ"ל, עמית זאב, כי היעד של הרשת הוא לפתוח 35 חנויות בישראל בתוך כחמש שנים.
אלא שהתוכניות בינתיים נראות רחוקות מיישום. גם הסניפים הראשונים שתוכננו להיפתח - בישפרו פלאנט באר־שבע, בקריית־ים, בקריית־אונו, בצומת בית ליד ובמחלף חדש ליד הבונים – עדיין תקועים. לפי אתר ynet, הסניף בבאר שבע שהיה אמור להיות הבא בתור לא ייפתח בתקופה הקרובה.

עמית זאב (צילום טל פלינט, יחצ)
הסיבה לעיכוב היא קשיים בגיוס משקיעים נוספים להתרחבות הרשת בישראל. בעלי ערוץ 14 יצחק מירילשוילי, אשר נכנס כשותף של עמית זאב ורכש 20% מהרשת, נפרד ממנה כעת ומוכר את חלקו חזרה לזאב.
לפי אתר דה מרקר, השותפות של יצחק מירילשוילי הרתיעה גיוס משקיעים נוספים, וטענה נוספת היא שפירוק השותפות נובע מחילוקי דעות על הפעלת המותג בישראל. מרשת ספאר נמסר בתגובה לדה מרקר כי "בעקבות חילוקי דעות אסטרטגיים, עמית זאב וחברת קוף דלת בע"מ, החליטו לסיים את השותפות בספאר ישראל. המהלך נעשה ברוח טובה ומכבדת בהתאם למנגון היפרדות שנקבע מראש".

החנות הראשונה של ספאר בכפר סבא כוללת מגוון של כ-750 מוצרי המותג ההולנדי, לצד מתקנים ייחודיים כמו בית קפה, משתלה, "מערת בירה" ומסלול באולינג באורך מלא. היעד היה להגדיל את המגוון לכ-2,000 פריטים בתוך שלוש שנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מידע חלקית
    מבפנים 10/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נכון אבל רק חלק קטן מהסיפור. יצחק מירילשוילי כבר בעל רשת סופרמרקטים עם מספר סניפים שיביא תחרות לספאר דבר שכמובן לא מקובל על עמית
    סגור