השוק

ספאר עוברת טלטלה: גל פיטורים רגע אחרי הכניסה לישראל

עמית זאב, הזכיין המקומי, פיטר כשליש מכוח האדם במטה החברה, שני סמנכ"לים ושלושה עובדים נוספים סיימו את דרכם. זוהי התפתחות מפתיעה, שכן בעת הפתיחה החגיגית של החנות הענקית בת 2,500 מ"ר, זאב הצהיר בגאווה על תוכניותיו הגרנדיוזיות להקים 35 סניפים בפריסה ארצית בתוך חמש שנים בלבד.
מערכת ice |  4
עמית זאב (צילום טל פלינט, יחצ)
זמן קצר אחרי הפתיחה בקול תרועה רמה, בימים אלה, רשת ספאר הישראלית חווה צמצומים משמעותיים. כחודשיים לאחר שהחנות הראשונה של המותג ההולנדי נחנכה בכפר סבא בהשקעה של כ-10 מיליון שקל, עמית זאב, הזכיין המקומי, פיטר כשליש מכוח האדם במטה החברה, כך על פי פרסום בכלכליסט.
ההחלטה, פגעה בשני סמנכ"לים ושלושה עובדים נוספים מתוך צוות של 17 איש במטה. זוהי התפתחות מפתיעה, שכן בעת הפתיחה החגיגית של החנות הענקית בת 2,500 מ"ר, זאב הצהיר בגאווה על תוכניותיו הגרנדיוזיות להקים 35 סניפים בפריסה ארצית בתוך חמש שנים בלבד.

החנות הראשונה, שנפתחה במרץ האחרון, כוללת מגוון של כ-750 מוצרי המותג ההולנדי, לצד מתקנים ייחודיים כמו בית קפה, משתלה, "מערת בירה" ומסלול באולינג באורך מלא. היעד היה להגדיל את המגוון לכ-2,000 פריטים בתוך שלוש שנים.
אולם, הדרך להשקת החנות הראשונה הייתה רצופה מכשולים. זאב ניסה תחילה לצרף את ענקית השיווק שופרסל כשותפה, כמענה להשקת רשת קרפור בישראל שאיימה להוריד את מחירי המזון. לאחר שקרפור נכשלה בהבטחתה, ורשות התחרות הטילה מגבלות, הסכם השותפות עם שופרסל בוטל - מה שגרם לעיכוב בהשקה.
כעת, עם הצמצומים הדרסטיים במטה, עתידה של רשת ספאר בישראל נראה מעורפל טוענים בכלכליסט. האם התוכניות הגדולות יצליחו להתממש, או שהחלום ההולנדי ייענה באכזבה? בתקופה הקרובה ייבדקו השינויים.
מספאר נמסר בתגובה: ״לאחר שנתיים של עבודה אינטנסיבית בהשקה המוצלחת של ספאר בישראל אנו מבצעים התאמות לאופי הפעילות החדש המאופיין בתפעול ושירות. לקראת השקת הסניף השני של ספאר שיוקם בבאר-שבע אנו עסוקים בהכפלת הצוות מ-100 ל-200 מנהלים ועובדים״.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כשר הורג הכל.
    משה 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק פתיחת רשת עם מגוון של 100 אחוז יבוא סחורה לא כשרה יכולים לעשות עבודה טובה. בשרים דגים פירות ים פירות ו ירקות הכל תוצרת חול.
    סגור
  • 3.
    האיש כישלון ענק
    רן 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להאמין איך הפשפש עלה כל כך גבוה...במקום שהוא עומד לא יצמח בחיים דשא. דור אלון זוכרת אותו כאיש אפור וקשקשן ענק
    סגור
  • 2.
    זה סופו של משט"פ של הדיקטטור (ל"ת)
    מר פינגויין 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לסגור מהר
    ירון 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכל מה שהנוכל מערוץ 14 נוגע שיפסיד כסף אמן
    סגור