השוק

לידר שוקי הון: תרחיש שהפד לא יוריד את הריבית בישיבה הקרובה - סביר

שורה של נתוני מאקרו שפורסמו בכלכלה האמריקאית בימים האחרונים מלמדים כי שוק העבודה חזק והכלכלה האמריקאית צומחת בסך הכל צומחת בקצב טוב; יונתן כץ, הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון אומר שאם האינפלציה תפתיע ותעלה ולו במעט, הרי שהפד עשוי שלא להוריד ריבית כלל
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום איה בן עזרי, shutterstock)
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון מעריך שאם האינפלציה בארה"ב תפתיע כלפי מעלה, הרי שתרחיש בו הפדרל ריזרב לא יוריד את הריבית כלל בישיבה הבאה, הוא תרחיש סביר.
"אחר מצבור של נתונים חיוביים בארה"ב (ונתוני תעסוקה בפרט), הציפיות בשוק הן להורדת ריבית של 0.25% בהחלטה הקרובה ולא 0.5%. אנחנו לא פוסלים אי שינוי בריבית, בפרט אם נתוני האינפלציה בספטמבר )אשר יתפרסמו ביום חמישי( יפתיעו מעט כלפי מעלה. מדובר בתרחיש בהחלט אפשרי אשר עלול לתמוך בהמשך עליית תשואות" כותב כץ ללקוחות בית ההשקעות.
כץ מנתח את הנתונים שפורסמו בארה"ב ומייצגים שוק עבודה איתן. "שורה של נתונים שפורסמו מצביעים על המשך צמיחה יציבה בארה"ב: שוק העבודה מפתיע לטובה: נוספו 254 אלף מועסקים בספטמבר (הצפי היה ל-133 אלף), מזה 223 אלף בסקטור העסקי.
"בנוסף, הנתונים של החודשיים הקודמים תוקנו כלפי מעלה ב-72 אלף מועסקים. שיעור האבטלה ירד ל-4.1% (לא מעוגל: 4.051%) מ-4.2% תוך כדי גידול של 430 אלף עובדים (לפי סקר משקי הבית). שיעור ההשתתפות נותר יציב על .62.7% השכר לשעת עבודה עלה ב-0.4% והקצב השנתי הואץ ל-4% (מ-3.8%) הנתון של אוגוסט עודכן כלפי מעלה ל-0.5%, (קצב מהיר יחסית).
"נתונים אחרים לגבי שוק העבודה גם היו חיוביים: מספר המשרות הפנויות עלה ב-4.8% באוגוסט לעומת יולי (מקורי), לאחר רצף של ירידות במשרות הפנויות. היחס בין מספר המשרות הפנויות למספר המובטלים עלה ל-1.13% באוגוסט מ-1.08% ביולי וכנראה המשיך לעלות גם בספטמבר (לפי הירידה במספר המובטלים ב-165 אלף איש).
"אין מגמת עלייה במספר דורשי העבודה החדשים בשבועות האחרונים (225 אלף בשבוע האחרון). מספר דורשי העבודה המתמשכים ירד לשפל של שישה חודשים (1.826 מיליון)" כותב כץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה