השוק

פסגות: אין ספק, התחזקות השקל מורידה לחץ מבנק ישראל

אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות פסגות מכניס את התחזקות השקל בימים האחרונים לפרופורציות; "הדולר חזר בסה"כ לרמה שלו מחודש אפריל. עדיין, מתחילת השנה הדולר התחזק משמעותית מול השקל"
ניצן כהן | 
אורי גרינפלד, פסגות (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות פסגות עושה היום (שלישי) את הדבר המתבקש ומכניס את התחזקות השקל מול הדולר לפרופורציות. בסך הכל הדולר חזר לרמה שלו מחודש אפריל, הוא אומר ומזכיר שמתחילת השנה הדולר התחזק משמעותית מול השקל. הוא מוסיף.
"התחזקות השקל בימים האחרונים נובעת כנראה משילוב של עליות בשוקי המניות בחו"ל ורגיעה מסוימת בגזרה הפוליטית המקומית. למרות הרעש התקשורתי של התיסוף האחרון, כדאי לשים דברים בפרופורציה ולזכור שסך הכל חזרנו לשער החליפין מול הדולר מתחילת אפריל ושביחס לתחילת השנה הפיחות בשקל עדיין משמעותי. עם זאת, אין ספק שהתיסוף של הימים האחרונים מוריד לחץ מבנק ישראל בכל הנוגע להעלאת ריבית נוספת בעוד כחודש, אך לא בטוח שזה יספיק".
 
באשר לנתוני המקרו האמריקאים, אומר גרינפלד ש"היום יתפרסמו נתוני האינפלציה בארה"ב וזו צפויה לרדת בחדות. עם זאת הירידה הצפויה באינפלציה נובעת רובה ככולה מירידת מחירי האנרגיה כך שאינפלציית הליבה צפויה לרדת בשיעור קל בלבד לרמה של 5.1%. נתוני התעסוקה בארה"ב עדיין חזקים ומשבוע לשבוע מתבהר לנו שמצבו של הצרכן טוב מהצפוי, כנראה בשל חסכונות הענק מתקופת הקורונה.
"לכן, בהחלטת הריבית של הפד ביום רביעי יתכן בהחלט שג'יי פאוול יאותת לשווקים שלמרות הרמזים הקודמים שלו, תהליך העלאות הריבית עדיין לא הסתיים. מה שנקרא – הבטיח אבל לא הבטיח לקיים. גם הבנקים המרכזיים של אוסטרליה וקנדה שכבר עצרו את העלאות הריבית הבינו בשבוע שעבר שהמלחמה באינפלציה לא הסתיימה וחזרו להעלות את הריבית".
באשר לריבית בישראל הוא אומר כי "הוועדה המוניטארית של בנק ישראל שתתכנס בעוד כחודש תיקח בחשבון את המדיניות של הבנקים המרכזיים האחרים בעולם ובעיקר את זו של הפד. בנוסף, מדד המחירים של מאי צפוי להיות גבוה ולעמוד על 0.6%, מה שיותיר את האינפלציה במשק ברמה של 5%. גל ההתייקרויות במשק עדיין לא הסתיים וגם המדדים הקרובים ימשיכו כנראה להיות גבוהים, אפילו אם שער החליפין יוותר ברמתו הנוכחית. לכן, ההסתברות שבנק ישראל יעלה את הריבית פעם נוספת אמנם ירדה בעקבות המהלך האחרון בשוק המט"ח אך היא עדיין לא נמוכה מספיק כדי להעריך שהריבית בישראל הגיעה לשיאה במחזור הנוכחי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה