תיירות

איוונקה טראמפ ובעלה מקימים אתרי נופש בהיקף של מיליארדים – איפה?

עם קשרים פוליטיים והרבה כספים ממדינות המפרץ, הפאוור קאפל מתכנן לפתח איזור נופש יוקרתי בהיקף של מיליארד דולר ביעד מפתיע
שרון בירקמן | 
איוונקה טראמפ (צילום יוסי זמיר פלאש 90)
לאחר שעזבו את הבית הלבן בשנת 2021, ג'ראד קושנר ואיוונקה טראמפ בילו שבוע ביאכטה עם חברים על חופי הים האדריאטי. הטיול השאיר עליהם רושם עמוק. כל כך עמוק שקושנר (43) מקדם פרויקט בהשקעה של מיליארד דולר שיכלול הקמת וילות נופש יוקרתיות ומלונות. היעד המפתיע: הבלקן.
כשקושנר פגש את ראש ממשלת אלבניה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שווייץ כמה חודשים אחרי שחזר מטיול החלומות, היה לו רעיון: "הוא שאל אותי אם זה בסדר שהוא יחפש השקעות פוטנציאליות", אמר ראש הממשלה בריאיון. קושנר מנהל כעת מגעים עם ממשלת אלבניה כדי להקים וילות בלעדיות על האי סאזן, בסיס צוללות סובייטי לשעבר עם מבנים נטושים ומנהרות מפוזרים בין הגבעות הסלעיות. אתרי נופש יוקרתיים מתוכננים גם בחצי האי סמוך, המוגדר כשמורת טבע; חוק חדש באלבניה מאפשר לבנות מלונות גם בשמורות טבע, בתנאי שהם בדרגת חמישה כוכבים לפחות.

קושנר שימש יועץ בכיר לחמו, הנשיא דאז דונלד טראמפ, ומאז בנה אימפריית עסקים גיאופוליטית. הקשרים עם מנהיגים ערבים אפשרו לקושנר לגייס את מרבית הכספים עבור קרן ההון הפרטי שלו, בשווי 3.1 מיליארד דולר, ממדינות המפרץ. החברה החדשה שלו, Affinity Partners, מלאה בפקידי ממשל לשעבר מהתקופה של טראמפ. 
באזור הבלקן, קושנר פנה למנהיגי אלבניה וסרביה כדי לפתח נדל"ן על אדמות ציבוריות בלי שייאלץ לעבור דרך מכרזים. לאחרונה קושנר חתם על הסכם עם ממשלת סרביה לפיתוח בסך 500 מיליון דולר, הכולל מלון, דירות מסחריות ואנדרטה ציבורית. לצד זאת, קושנר מתכוון להקים אתרי נופש יוקרתיים נוספים על חופי אלבניה, ושואף ליצור רצועות חוף בעלות ערך גבוה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה