השוק

בסך של כ-3 מיליון שקל: זו העסקה של הגוף הביטחוני מקבוצת להב אל אר

מפע"ת מקבוצת להב אל. אר מדווחת כי רכשה פעילות לאיסוף אשפה קיימת במספר רשויות מקומיות עם מחזור מכירות של כ-30 מיליון שקל לשנה. אותה עסקה כוללת הסכמים ארוכי טווח עם רשויות מקומיות ומשאיות לאיסוף אשפה

מערכת ice | 
עסקים - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מפע"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) מקבוצת להב אל.אר ממשיכה להתרחב. החברה הישראלית מודיעה כי רכשה פעילות לאיסוף אשפה קיימת במספר רשויות מקומיות נוספות עם מחזור מכירות של כ- 30 מיליון שקל לשנה, הכוללת הסכמי ארוכי טווח עם רשויות מקומיות ומשאיות לאיסוף אשפה.
עוד נודע, כי הפעילות נרכשה בסכום מזומן של כ-3 מיליון שקל לשנה ללא חוב כלשהו ותשלום עתידי לאורך כ- 6 שנים, המותנה בתוצאות הפעילות, ומוערך ע"י החברה בכ- 7.5 מיליון שקל נוספים (כ- 1.25 מיליון שקל לשנה). 
מטעם הנהלת החברה, נמסר כי ה- EBITDA השנתי עפ"י הערכה צפויה להסתכם בכ- 6 מיליון שקל לשנה הראשונה. בנוסף, צוין כי העסקה עדיין מותנית במספר תנאים מתלים.  מפע"ת, שנרכשה ע"י קבוצת להב באוגוסט 2022 (65%), תגיע למחזור מכירות של כ- 390 מיליון שקל בשנת 2024, ו-EBITDA צפוי לשנת 2024 של כ- 46.4 מיליון שקל.
לחברה הישראלית צי רכבים של כ-200 משאיות ורכבים הנדסיים בעלות על תחנת מעבר בשרון בעלת קיבולת של 3,000 טון ליום וניצולת נוכחית של 1,500 טון ליום, קרי יכולת הכפלת הכמות בתחנת המעבר ללא השקעה נוספת.  מלבד תחנת המעבר הממוקמת באזור השרון, לחברה יש תחנת מעבר נוספת  בירחיב ואתר הטמנה בקדומים בשטח של כ- 70 דונם. 
בנוסף, להב אל.אר / מפע"ת שותפות במכרז להשבת אנרגיה לאחר שעברו את שלב המיון המוקדם ע"י וועדת המכרזים, בשותפות עם חברת מנרב תשתיות וקונצרן מיצובישי מיפן.
העסקה החדשה הינה חלק מאסטרטגיית הצמיחה של מפע"ת לגידול בתחום איסוף האשפה, הבאתו לתחנת המעבר בדיקת פיתוח מיון האשפה ויצירת אנרגיה וחשמל והבאתו למטמנות שהכוונה שלמפע"ת תהא את היכולת וההפעלה בכל השרשרת הנ"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה