השוק

חדשות טובות ליצחק תשובה: הושלמה עסקת איתקה-ENI; דלק תשמור על השליטה בחברה

עסקת איתקה הושלמה; ענקית האנרגיה eni תמזג את הפעילות שלה בבריטניה לתוך איתקה של קבוצת דלק שתמשיך לשמור על השליטה בחברה הממוזגת; עידן וולס: זו אבן דרך משמעותית והבעת אמון בפוטנציאל של החברה
ניצן כהן | 
יצחק תשובה ועידן ולס (צילום מתוך אתר קבוצת דלק, פלאש 90/ מרק ישראל סלם /POOL)
עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק: "השלמת עסקת המיזוג עם ENI מסמנת אבן דרך אסטרטגית חשובה באיתקה, המבססת את מעמדה של איתקה כחברת אנרגיה מובילה ומציבה אותה כמפעיל העצמאי השני בגודלו בים הצפוני. עסקה זו משקפת אמון משמעותי באיכות נכסי איתקה ובפוטנציאל הצמיחה העתידי שלה.
אנו מאמינים שמהלך אסטרטגי זה, המשלב בין הנכסים האיכותיים של שתי החברות, והסינרגיה התפעולית ביניהן, צפוי להוביל לגידול משמעותי בתזרים המזומנים וביכולת ההפקה, תוך יצירת פלטפורמה איתנה לצמיחה והתרחבות בשנים הקרובות בים הצפוני ומחוצה לו".
קבוצת דלק, המנוהלת על ידי עידן וולס, דיווחה היום (א') כי איתקה (Ithaca), חברה בת המשמשת כזרוע הפעילות של הקבוצה בים הצפוני, השלימה את העסקה לצירוף עסקים (Business Combination) עם חברת האנרגיה הבינלאומית ENI, בקשר עם מרבית נכסיה המפיקים של ENI בים הצפוני האנגלי.
בחודש אפריל 2024, עדכנה איתקה כי חתמה על הסכם מחייב לביצוע עסקה אסטרטגית לצירוף עסקים, עם חברת האנרגיה הבינלאומית ENI, בקשר עם מרבית נכסיה המפיקים של ENI בים הצפוני האנגלי לתוך איתקה, בתמורה להקצאת מניות באיתקה.
לאחר השלמת העסקה, קבוצת דלק ממשיכה להיות בעלת השליטה באיתקה עם החזקות של כ-52.2% מהחברה הממוזגת, ו- ENI מחזיקה בכ-37.2% מהחברה הממוזגת (שיעור ההחזקות האמור הינו בכפוף למימוש האופציה שיש בידי קבוצת דלק לרכישת מניות נוספות מ- ENI), כאשר יתרת ההחזקות באיתקה בשיעור של 10.6% מוחזקת בידי הציבור.
להערכת איתקה, העסקה צפויה, בין השאר, לייצר תזרים מזומנים משמעותי בחברה, עם יעד לחלוקות דיבידנד של איתקה, בהיקף של עד 500 מיליון דולר בכל אחת מהשנים 2024 ו- 2025. סוכנות הדירוג פיץ', ציינה בהודעתה מלפני ימים אחדים כי השלמת העסקה צפויה להביא להעלאת דירוג האשראי של איתקה.
כחלק מהשלמת העסקה, מינויו של לוצ'יאנו ואסקז כמנכ"ל איתקה החדש יהפוך לרשמי, וזאת לצד כניסתו של יניב פרידמן לתפקיד יו"ר איתקה מוקדם יותר השנה. יניב ולוצ'יאנו מביאים איתם ניסיון בינלאומי וידע רב של עשרות שנים בתחום האנרגיה והתשתיות, והם צפויים, ביחד עם הנהלת איתקה, לחזק את מעמדה כשחקן מרכזי בתחום האנרגיה ולהוביל את אסטרטגיית הצמיחה והתרחבות של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה