השוק

אילון מאסק בבשורה קשה לעובדי טוויטר: חופשת הלידה מקוצצת

החברה שינתה את המדיניות הקודמת שלה ל"כל מה שנדרש על פי חוק באזור שבו העובדים עובדים, יחד עם 'תוספת' של שבועיים של חופשה", ברשתות לא היו עדינים עם אחד האנשים העשירים בעולם: "שיזרוק את עצמו מצוק"
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ TED)
הבוס של פלטפורמת המסרים טוויטר, אילון מאסק, קיצץ את מדיניות חופשת הלידה בתשלום של החברה מ-20 שבועות ל-14 ימים בלבד, כך על פי מסמכי החברה הפנימיים. החברה שבסיסה בסן פרנסיסקו שינתה את המדיניות הקודמת שלה ל"כל מה שנדרש על פי חוק באזור שבו העובדים עובדים, יחד עם 'תוספת' של שבועיים של חופשה", כתבה כתבת הניו יורק טיימס קייט קונגר.
בקליפורניה, החוק במדינה מאפשר לעובדים לקחת עד 12 שבועות של חופשה "ללא תשלום, מוגנת בעבודה". הדבר נותן לאמהות טריות שעובדות במטה של טוויטר מעט זמן להתאושש אלא אם כן הן רוצות לסכן את עבודתן ולקחת חופשה ללא תשלום. התגובה באינטרנט הייתה חריפה למהלך של מאסק.

"שבועיים! למה הם מצפים לשבועיים והילד ילך לשירותים בעצמו.?!... בתור טוויפ לשעבר וכהורה אני לא יכול להתייחס לזה", כתב אחד משתמש בטוויטר. "כעובדת לשעבר בטוויטר שפיקחה על LOA בארה"ב (חופשה מהיעדרות) והפעילה את מדיניות 20 השבועות ב-2016, זה מדכא", צייצה טינה פורסט. "אני כל כך מצטערת לשמוע על המדיניות/תוכניות המדהימות שמתפרקות". משתמש אחר בטוויטר תקף את מאסק כ"מיזוגיני ואנטי-עובד".
עובד טוויטר נוכחי אחד פנה לפלטפורמת המדיה החברתית Blind כדי להתחרות נגד מאסק, וכתב בציניות: "עדיין אוהב את האיש החכם ביותר על הפלנטה?", "אילון יכול ללכת לזרוק את עצמו מצוק", כתב משתמש אנונימי אחר. משתמשי טוויטר אחרים תקפו את מאסק על הצהרותיו הקודמות על הדחיפות בהגדלת שיעור הילודה העולמי.
לשם השוואה, מדיניות חופשת הלידה של גוגל מאפשרת לאבות להיעדר עד 16 שבועות ואילו אמהות יכולות לקבל משכורת בזמן החופשה עם היילוד שלהן למשך 24 שבועות. השוק המקוון המבוסס בברוקלין Etsy מציע לעובדיו מדיניות חופשה נדיבה של 26 שבועות בתשלום מלא.
מאז כניסתו לתפקיד, מאסק ביצע שינויים קיצוניים, כולל פיטורי יותר מ-70% מכוח העבודה של החברה - שמנתה 7,500 לפני הרכישה בשנה שעברה, ואשר הצטמצמה כעת לכ-2,000 עובדים. הבוס של טוויטר גם ביצע כמה מהלכים של קיצוץ עלויות כולל שלילת הטבות והרשאות כמו קצבאות עבור דברים כמו "בריאות", עלויות אינטרנט ביתי ו-WiFi, פעילויות כלל החברה הידועות בשם "Camp Twitter" ועלויות מעונות יום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה