בארץ

גדעון סער מביך את יאיר לפיד: ההצעה שקיבל נחשפת לראשונה

לפיד טען כי מינוי סער הוא איבוד השפיות שכן סער ללא ניסיון מתאים לתפקיד שר הבטחון, בתגובה חשף סער כי במגעים לממשלתם הציעו לו בנט ולפיד את התפקיד
דורון בלוך | 
יאיר לפיד וגדעון סער (צילום יוסי אלוני ויונתן סינדל פלאש90)
יו״ר הימין הממלכתי, ח״כ גדעון סער התייחס לסערה סביבו, ועקץ את לפיד לאחר שדיבר על כך שאינו בעל נסיון מספק לשמש בתפקיד כשר בטחון.
בדבריו, אמר לפיד "הפוליטיקה הפכה להיות לבעיה הכי גדולה של המדינה. היא מקור האסון. היא לא מסנכרנת, היא לא יוצרת טוב משותף, היא לא פותרת בעיות – היא יוצרת בעיות. אם אריה דרעי מסוגל באמצע מלחמה, לנסות להחליף שר בטחון, להוציא מקצוען בטחון מנוסה כמו יואב גלנט, ולהחליף אותו בשר בטחון שאין לו שום נסיון בתחום, זה אומר שהפוליטיקה שלנו איבדה את השפיות".
בנוסף תקף גם את השרים החרדים "זה שדרעי וגולדקנופף מעלים בדעתם שהם יכולים להחליף שר בטחון בזמן מלחמה שהבוחרים שלהם משתמטים ממנה, בזמן שיש לנו כבר עשרת אלפים פצועים ושבע מאות הרוגים, רק כדי שגדעון סער יעזור להם להעביר חוק השתמטות, זו פשיטת רגל מוסרית, זו שבירת אמון מוחלטת".
ועל כך השיב לו סער "שמעתי שזה שנושא בתואר יושב ראש האופוזיציה מדבר על ניסיון ביטחוני. אגב, הוא תמיד מספר על עצמו שהוא יושב עשור בקבינטים ביטחוניים. האמת? הוא ישב ב-2 בלבד. שלוש שנים במצטבר. אני השתתפתי בחמישה קבינטים ביטחוניים במשך שנות דור, שלושה מהם כשר.
"נוסף לכך - עוד שנים ארוכות בועדת החוץ והביטחון ובה בועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים. גם כשלקחתי פסק זמן מהחיים הפוליטיים הייתי עמית בכיר במכון למחקרי בטחון לאומי. כל חיי הבוגרים עסקתי בנושאים האלה. את מה שאני מבין בנושאי הביטחון הלאומי - אין ללפיד שום סיכוי לדעת גם אם היה תלמיד חרוץ. והוא לא. כידוע, את עיקר הניסיון שלו צבר לפיד כמגיש טלוויזיה (מטעמים ידועים - אני מכבד מקצוע זה)".
עוד הוסיף ח''כ סער לעקוץ כל מי ששמע את מה שהיה ויש ללפיד להגיד בשנה האחרונה במהלך המלחמה הקשה בתולדות ישראל נדהם. אפס תובנות, אפס עומק, אפס הבנה אסטרטגית. הוא אפילו לא מבין מה זה להבין בביטחון. מצד שני, מה הוא הבין בכלכלה כשמונה לתפקיד שר האוצר? לפיד הציע את עצמו להצטרף לממשלה הנוכחית מספר פעמים בתנאים שנדחו. 
כמו כן חשף סער "גם בנט וגם לפיד הציעו שאקח את תיק הביטחון במגעים להקמת ממשלת השינוי. אני משוכנע שבנט גם ישר מספיק כדי לאשר זאת. יתרה מכך: לפיד עצמו בפגישה בביתי הציע לי להיות ראש ממשלה ברוטציה איתו. זה היה במהלך מבצע ״שומר החומות״, כשבנט לזמן מה פרש מהמו״מ הקואליציוני. דחיתי מיד את הצעתו  שמשמעותה היתה הקמת הממשלה בקולות הרשימה המשותפת. במהלך השנים האחרונות חזר ואמר לי לפיד במספר שיחות אישיות שאני אחד מ-3 הפוליטיקאים היחידים בישראל שכשירים לתפקיד ראש הממשלה (שני האחרים, לדעתו, הם ליברמן והוא עצמו)". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה