בעולם

אירוע פיצוץ הביפרים: אלו הטכנולוגיות החדשניות שסייעו במבצע הענק

אירוע התפוצצות מכשירי הביפרים בקרב פעילי חיזבאללה עורר סערה עולמית. הדס תמם בן אברהם, ראש מכון המחקר לסיכוני סייבר בקריה האקדמית אונו, מציינת כי אירוע דרמטי זה הוכיח את יכולות ענף הסייבר בעת מלחמה. הדס תמם בן אברהם חושפת אילו טכנולוגיות חדשניות סייעו במבצע הענק

מערכת ice | 
חסן נסראללה, בנימין נתניהו (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
אירוע התפוצצות מכשירי הביפרים בקרב פעילי ארגון הטרור חיזבאללה עורר סערה עולמית. אותו מהלך מתכונן בקפידה הוביל למותם של לפחות תשעה אנשים ולפציעתם של כ-3,000 עוברי אורח, כך על פי דיווחים זרים.  
הדס תמם בן אברהם, ראש מכון המחקר לסיכוני סייבר בקריה האקדמית אונו, התייחסה לאירוע פיצוצי מכשירי הקשר בלבנון. תמם בן אברהם, אשר משמשת כחברת נשיאות ויו״ר ועדת קשרי חוץ וממשל וחברה בפורום הסייבר בלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל, ציינה כי אותו אירוע הוכיח כי ענף הסייבר משחק תפקיד מרכזי בביטחון הלאומי והבינלאומי. 
"מדינות משקיעות רבות בפיתוח טכנולוגיות תקיפה והגנה כדי להגן על תשתיות קריטיות ולסכל מתקפות זדוניות. המתקפה שאירעה בלבנון, שגרמה לפיצוץ מכשירי קשר המיוחסים לחיזבאללה, היא דוגמה לשימוש מתקדם בטכנולוגיות OT ו-IT.

בתמונה: הדס תמם בן אברהם (צילום: הקריה האקדמית אונו) 
ככל הנראה, הפיצוץ נגרם מחימום יתר של רכיב במכשיר, היכול להתרחש כשיש גישה מרחוק ויכולת לשלוט בפעולת המכשיר. התזמון המדויק והתחכום מעידים על יכולות גבוהות, לצד זאת יש לשים לב שיש גם מחיר של פעולה מסוג זה. למעשה הפעלת יכולת כזו גורמת לוויתור על יכולת קבלת מידע מודיעין כגון איכון המשתמשים וכד׳", מסבירה תמם בן אברהם.
לדבריה, העובדה כי במלחמות שהתרחשו בשנים האחרונים רואים שימוש משמעותי ביכולות הסייבר איננה חדשה. עוד מדגישה הדס תמם בן אברהם, ראש מכון המחקר לסיכוני סייבר בקריה האקדמית אונו: "לצד מדינות, גם עסקים רבים סובלים משיבושים, אירוע סייבר המשביתים מערכות וחברות, וכן אירועי דלף מידע. ככל הנראה, חזית זו רק תלך ותתרחב עם שילוב כלי AI שבשימוש פתוח לכולם. מדינות צריכות להיערך במלחמות הסייבר, כמו במלחמה רגילה, לפעול גם 'בחזית' וגם 'בעורף'". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה