רכב

שוק הרכב באירופה בצרות: האם זה ישפיע על המחירים בישראל?

מכירות הרכב באיחוד האירופי הגיעו לשפל של 3 שנים, הביקוש לרכבים חשמליים צונח בחדות. השוק מתרסק ב-18.3% והמצב בשוק הרכב החשמלי גרוע פי כמה וכמה עם ירידה חדה של 44%
מערכת ice | 
פולקסווגן (צילום shutterstock)
חודש אוגוסט, היה קשה במיוחד לשוק הרכב האירופאי, שחווה שפל של כל הזמנים לאחר שירד ב-18.3% במכירת רכבים חדשים. בשוק הרכב החשמלי המצב היה גרוע פי כמה וכמה.
השוק רושם זה החודש הרביעי ברציפות ירידה בביקוש כאשר באוגוסט שהמכירות צנחו ב-44%. הירידה, הורגשה בעיקר בשווקים המרכזים ובגרמניה וצרפת, שני המוקדים החזקים ביותר בשוק הרכב החשמלי באירופה, חוו ירידות של 68.8% ו-33.1% בהתאמה.
יצרניות הרכב המובילות כמו פולקסווגן, סטלנטיס, רנו ואחרות העידו על נתוני מכירות נמוכים בשוואה לאלו של 2023, עם ירידות של 14.8%, 29.5%, ו-13.9% בהתאמה. בפולקסווגן, טענו שהיקפי מכירת המכוניות באירופה נחלשו משמעותית מאז הקורונה והחברה מעריכה שהמגמה זו תימשך גם בעתיד הקרוב.
הירידה במכירות הרכבים החשמליים מיוחסת למדיניות התמריצים הירוקים בשטחי האיחוד האירופי ולהחלטה להגדיל את שיעור המכסים על המכוניות החשמליות הסיניות. במאמץ לעורר את השוק, גרמניה הציגה ניכויי מס בספטמבר, המאפשרים לחברות לנכות עד 40% ממכירות הרכבים החשמליים שלהן.
יצרנית הרכבים החשמליים טסלה, ממשיכה להתרסק בהשוואה למתחרות הסיניות. במהלך אוגוסט המכירות של החברה ירדו ב-43.2% בזמן שהמתחרה הסינית סאיק מוטור, רשמה ירידה של 27.5% בלבד.
לאחר פרסום הנתונים איגוד יצרני הרכב האירופאי (ACEA), יצא בקריאה לאיחוד האירופי וקרא לפעולה מיידית בתגובה בסוגיה ואף דחק באנשי האיחוד ליישם צעדי הקלה לקראת יעדי פליטת הפחמן הדו-חמצני החדשים שנקבעו לשנת 2025. בישראל בעקבות העלייה בשיעור המס ברכישת רכבים וכניסתו של מס הנסועה אין מנוס שדבר דומה עלול לקרות בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה