רכב

עולם הרכב בהלם: הענקית עלולה לסגור את מפעליה לראשונה בהיסטוריה

אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, פולקסוואגן, עלולה לעשות שינוי אדיר בשל התחרות העזה בשוק המתקיימת בימים אלו, בשל ניסיון הצפתו על ידי הסינים. הצעד שעומד על הפרק הוא לא פחות מסגירת המפעלים בגרמניה, במטרה לחסוך משמעותית בעלויות הייצור
מערכת ice |  2
פולקסווגן (צילום shutterstock)
יצרנית הרכב הגרמנית פולקסוואגן מתגאה מאז הקמתה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, בייצור הרכבים שלה במדינת האם שלה, גרמניה. כזכור, היצרנית הייתה מעורבת באחת מהונאות הרכב הגדולות בהיסטוריה, כאשר התקינה מערכת המזייפת נתוני זיהם אוויר בחלק מדגמיה ובשנת 2015 נאלצה לקרוא למאות אלפי רכבים למוסכים, במטרה להחליף אותה.
הצפת השוק החדש של הרכבים החשמליים על ידי הסינים, גרם לחברות שהיו די נינוחות בעידן הבנזין בעיקר מאירופה וארצות הברית, לזוז באי נוחות בכסא. בעוד שחברת פורד הודיעה על שינויים וקיצוצים במטרה להתאים את עצמה לשוק החדש, פולקסוואגן יצאה לאחרונה בהצהרה דרמטית הרבה יותר.
כפי שדווח היום (שלישי) באתר CNN, החברה הכריזה כי על הפרק נשקלת האפשרות של סגירת המפעלים בגרמניה, לא פחות. זאת במטרה לנסות ולחתוך כ-11 מיליארד דולר מעלויות הייצור הגבוהות בגרמניה. 
"ענף הרכב באירופה נמצא במצב דורשני ורציני מאד", אמר מנכ"ל קבוצת פולקסוואגן, אוליבר בלום, בהודעה הדרמטית. הודעתו של המנכ"ל מגיעה בעקבות נתוני המכירות המצביעים כי הקהל האירופי מתחיל להעדיף בעצמו כלי רכב חשמליים המיוצרים בסין, בשל התמורה היחסית גדולה לעומת הסכום שמשלמים.
התוכניות לייעול וחיסכון בעלויות כמו סגירת המפעלים בגרמניה, נתקלות בהתנגדויות נחרצות, בעיקר מכיוון העובדים והארגונים המאגדים אותם. אותם ארגונים אף מאשימים את הנהלת החברה במצבה הכלכלי ואומרים כי סגירת המפעלים והתוכנית שהציגה החברה היא פעולה "לא אחראית" ומסכנת את משרתם של עובדים רבים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חברי היסתדרות
    שימשון 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העובדים יכולים להיות מעכשיו ":החמוצים החדשים". חחחחח
    סגור
  • 1.
    לא תכננו שרכב חשמלי יתקדם כך. טעות ניהולית קשה. (ל"ת)
    hguy 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור