השוק

ענקית הרכב נכנסת לפשיטת רגל: חובות ענק, המניה צנחה ב-85%

תעשיית הרכב החשמלי ממשיכה לאבד מותגים: האם אחרי ההתרסקות של פיסקר, גם לוסיד מוטורס בדרך לקריסה?
מערכת ice |  5
ירידה במכירות כלי רכב (צילום unsplash, Pixabay)
חברת לוסיד מוטורס, יצרנית הרכב החשמלי, מצאה את עצמה במצב פיננסי קשה למרות שייצרה 2,110 מכוניות ברבעון השני של השנה. החברה ספגה הפסדים משמעותיים, כאשר מניותיה צנחו ב-85% בשנתיים האחרונות ומיליארדי דולרים של שווי מניות נמחקו. מומחים מעריכים כי ללא חבל הצלה משמעותי, בדומה לזה שקיבלה ריביאן מפולקסווגן, לוסיד עלולה להגיע לפשיטת רגל עד סוף השנה.
האסטרטגיה של לוסיד, המתמקדת בשוק הרכב החשמלי היוקרתי, מעוררת תהיות. בשוק תחרותי זה, החברה מתמודדת מול מותגים מבוססים כמו BMW, פורשה ומרצדס, שכבר מציעים דגמים חשמליים משלהם. זאת ועוד, ההחלטה להתמקד במכוניות במחיר של 80,000 דולר ומעלה מגבילה את קהל היעד הפוטנציאלי לאחוז קטן מאוד מהשוק.

בעוד שחברות אחרות בתעשייה מתמודדות עם אתגרים, המצב של לוסיד נראה קשה במיוחד. החברה נמצאת במירוץ נגד הזמן למצוא פתרון פיננסי או שותף אסטרטגי שיוכל להזרים לה הון משמעותי. ללא מהלך כזה, הסיכויים שלה לשרוד מעבר לסוף השנה נראים קלושים.
למרות המצב הקשה בתעשיית הרכב החשמלי, מומחים ממליצים למשקיעים לבחון אפיקי השקעה אחרים. תחום הבינה המלאכותית, למשל, ממשיך להפתיע לטובה ולעלות על התחזיות האופטימיות ביותר. אנליסטים מובילים מציעים לעקוב אחר חברות מבטיחות בתחום זה, שעשויות להפוך ל"אנבידיה הבאה".
לסיכום, המצב של לוסיד מוטורס משקף את האתגרים הרבים בתעשיית הרכב החשמלי. בעוד שחברות גדולות ומבוססות מצליחות להתמודד עם התחרות, חברות קטנות יותר נאבקות על הישרדותן. המשקיעים נדרשים לבחון בקפידה את ההזדמנויות וההשקעות בתחום זה, תוך שקילת אפשרויות השקעה בתחומים צומחים אחרים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    תוך עשר שנים כל המכוניות על חשמל יפלו.
    מוטי 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה לא ירוק ולא כדאי. היום כבר נמצאים מכוניות בניסוי שיסעו על מים.
    סגור
  • 4.
    פשיטת רגל
    קנדואר גליקו 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ככה זה ,,,שמייצרים כמויות ,,,ומחזיקים מלאי עצום ( כמו הסופרים ,,המשביר....) ,,,אז פושטים רגל ,,כי אין ,,,קונים !!!!!!!!! זה חוק ראשון בכלכלה !
    סגור
  • 3.
    אין הפתעה
    אחמד בוזגלו כץ 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    פיסקר הפך לפיאסקו כבר מזמן. לוסיד תכננו את מדיניות החברה כאילו לקחו Lucid in the Sky with Diamonds
    סגור
  • 2.
    מגמתיות בכתבה
    באפט 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כתבה מגמתית לנסות ולהקטין את שוק הרכב החשמלי.זה לא יעזור לאינטרסנטים..לוסיד מקרטעת כבר 3 שנים בבורסה האמריקאית.למכור 2000 רכבים זו בדיחה.טסלה למשל מוכרת קרוב ל 2 מיליון רכבים בשנה.. .ולהציע בסוף הכתבה לעבור ולהשקיע בבינה מלאכותית,זה פשוט לא רציני מצד האתר הזה.זה כמו לומר תשקיעו בבורסה האמריקאית...במה במי ולמה
    סגור
  • 1.
    הרכב המכוער מתאים לנהיגה על הירח (ל"ת)
    שלומי 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור