השוק

ענקית הרכב ג'ון דיר במהלך דרמטי: מפטרת כ-600 מעובדי החברה

ענקית הרכב ג'ון דיר, יוצאת בסבב פיטורים ענק בשלושה ממפעלי החברה בארצות הברית, במסגרתו היא מפטרת כ-600 עובדים. החברה תעביר חלק מפעילות הייצור שלה למפעל חדש שהקימה במקסיקו. כל הסיבות להתרסקות הגדולה לפניכם
מערכת ice | 
טרקטור של גון דיר (צילום אתר גון דיר ישראל)
ענקית הרכב ג'ון דיר, יצרנית אמריקאית של טרקטורים וציוד חקלאי שנחשבת כגדולה והמתקדמת ביותר בתחום, שפועלת גם כאן בישראל, יוצאת בסבב פיטורים ענק בשלושה ממפעלי החברה בארצות הברית, במסגרתו היא מפטרת כ-600 מעובדי החברה.
במקום הייצור באותם מפעלים שממוקמים באילינוי ובאיווה שבארצות הברית, החברה תעביר את הייצור למפעל אחר אותו היא מקימה בימים אלו בראמוס, מקסיקו, זאת במטרה לחסוך בעלויות.
על פי הדיווח ב-CNN, החל מה-30 באוגוסט, כ-310 עובדים יפוטרו בשני מפעלי החברה באיווה ובדבנפורט, וכן כ-280 עובדים במפעל באיסט מולין, אילינוי. בסך הכל, בשלושת המפעלים המדוברים מועסקים כ-4,175 עובדי ייצור ותחזוקה. במפעל באילינוי מייצרים בעיקר ציוד לקציר כמו קומביינים, בעוד בשני המפעלים באיווה ובדבנפורט, מייצרים בעיקר ציוד לבנייה.
ההחלטה לצאת לגל פיטורים המוני מגיעה על רקע קיצוצים אצל שאר המתחרות של ג'ון דיר בעולם החקלאות בשנה האחרונה. הסיבה לכך היא הירידה הגדולה בהכנסות בענף החקלאות בכלל בארצות הברית בשנה האחרונה. לפיכך, ג'ון דיר מנסה לייצב את עצמה מחדש כחברה טכנולוגית לכל דבר ועניין.
החברה דיווחה לאחרונה על ירידה משמעותית בהכנסות, שקורת למעשה משנה לשנה, זאת לאחר שהודיעה על רווח נקי של קצת יותר מ-10.16 מיליארד דולר בשנת 2023, ירידה משמעותית השנה הקודמת אליה.
למעשה, תחזית ההכנסות של החברה לשנת 2024 עומדת על כ-7 מיליארד דולר. על פי החברה, הסיבות לכך הן עלויות הייצור שעלו משמעותית, ירידה חדשה במשלוחים ובהזמנות, מזג האוויר ההפכפך שגרם ללקוחות להיות זהירים יותר בהחלטות הרכישה שלהם ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה