מדדים ומחקרים

מהפך בשוק הרכב החשמלי: זה המותג שמעיף את טסלה מהפסגה

המותג BMW מכר 14,869 רכבים חשמליים - עלייה של 35% לעומת יולי אשתקד, בעוד שטסלה רשמה ירידה של 16% עם 14,561 מכוניות באירופה
מערכת ice | 
טסלה (צילום vecteezy, יוטיוב/ tesla)
שוק הרכב החשמלי באירופה חווה טלטלה משמעותית בחודש יולי האחרון, כאשר BMW הגרמנית עקפה לראשונה את טסלה במכירות חודשיות של מכוניות חשמליות מלאות. על פי נתוני חברת המחקר Jato Dynamics, המותג BMW מכר 14,869 רכבים חשמליים - עלייה של 35% לעומת יולי אשתקד, בעוד שטסלה רשמה ירידה של 16% עם 14,561 מכוניות.
תוצאות אלו מסמנות שינוי מגמה מעניין בשוק התחרותי של הרכב החשמלי, ומעלות שאלות לגבי העתיד של התעשייה. למרות ההצלחה של BMW ביולי, המגמה הכללית בשוק הרכב החשמלי באירופה מדאיגה. הנתונים מצביעים על ירידה של 6% ברישום כלי רכב חשמליים לעומת יולי 2023.

פליפה מונוז, אנליסט גלובלי ב-Jato Dynamics, מייחס זאת לחוסר בהירות לגבי תמריצים ועתיד הרכב החשמלי, גורם המהווה מחסום עבור צרכנים השוקלים לרכוש רכב חשמלי. ההחלטה של גרמניה לסיים את תוכנית הסובסידיות לרכב חשמלי בדצמבר האחרון, כחלק ממהלך לקיצוץ עלויות, הובילה יצרניות רבות לשקול מחדש את אסטרטגיות החשמול שלהן.
עם זאת, BMW נראית כמי שיצאה מהמשבר ללא פגע יחסית למתחרותיה. אנליסטים מייחסים זאת לנאמנות המותג החזקה בקרב לקוחותיה. מנגד, יש הטוענים כי ההתבטאויות הפוליטיות השנויות במחלוקת של אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, עשויות לפגוע במכירות החברה האמריקאית. למרות זאת, חשוב לציין כי במבט על המכירות מתחילת השנה, טסלה עדיין מובילה עם 178,700 כלי רכב, לעומת 97,525 של BMW במקום השני ו-88,445 של פולקסווגן במקום השלישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה