רכב

טסלה חטפה מהסיניות: המתנה שקיבלה עכשיו תרעיד את עולם הרכב

לאחרונה הוחלט באירופה על העלאה משמעותית בתעריפים ליצרניות הרכב הסיניות, שבמסגרתה נכללה גם חברת טסלה. כעת החלטה חדשה הופכת את היוצרות עבור טסלה ומבדילה אותה משאר יצרניות הרכב החשמלי, ועשיוה לגרום לה לחתוך מחירים ולהשתלט על השוק החשמלי
מערכת ice | 
מניית טסלה (צילום pixabay)
יצרנית הרכב החשמלי טסלה, בבעלותו של הטייקון אילון מאסק, היא ללא ספק היצרנית שעל שמה רשום הזינוק המשמעותי ביותר שביצעה מהפכת הרכב החשמלי בעולם. היא זו שפתחה את הדלת לשאר היצרניות, ובשנים האחרונות נראה שהסיניות "עקפו אותה בסיבוב".
אם התחרות העזה שסיפקו לטסלה היצרניות הסיניות לא מספיקה, לאחרונה האיחוד האירופי יצא בהחלטה דרמטית, במסגרתה נקבעה עלייה משמעותית בתעריפים ליצרניות הרכב החשמליות מסין, שטסלה נכללה גם כן בתוכה.
על פי דיווח ברשת CNN, כעת הוחלט להחריג את טסלה ולהוריד את התעריף לחברה לכ-9%, בשונה משאר היצרניות שלגביהן הוחלט על כ-20%. החלטה זו היא המתנה הכי גדולה שטסלה הייתה יכולה לבקש, מאחר ורק לאחרונה נאלצה להעלות את המחיר לחלק מהדגמים באירופה, בעקבות עליית התעריף.
לא מן הנמנע כי חברת טסלה תחתוך מחירים במטרה להשתלט על השוק שמעט ברח לה בשנים האחרונות, ותציע את הדגמים שלה, המבוקשים מאד ביבשת, במחירים שיתנו פייט אמיתי למתחרות מסין.

לא מן הנמנע כי היצרניות הסיניות יבצעו מהלכים משלהם במטרה לנסות ולהפוך את ההחלטה הראשונית על התעריפים, ואף קיבלו מוטיבציה נוספת לאחר שטסלה קיבלה מעין יחס מיוחד מהאיחוד האירופי.
לדוגמא, יצרנית הרכב האהובה בישראל גילי הסינית, קיבלה מהאיחוד האירופי תעריף גבוה משל טסלה בהרבה, העומד על 19.3%, כמו גם היצרנית הסינית הנסופת שגם היא אהובה מאד בישראל, BYD, שאצלה התעריף עומד על 17%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה