מדדים ומחקרים

סקר מנדטים משוגע: נתניהו מזנק ל-30 מנדטים, יאיר לפיד צונח

הסקר מצביע על ירידה משמעותית בכוחה של מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד, שצונחת ל-10 מנדטים בלבד, הליכוד בראשות בנימין נתניהו ממשיך להוביל עם 30 מנדטים, אך המפה הפוליטית מראה שינויים משמעותיים במעמדן של מפלגות אחרות. המחנה הממלכתי, בראשות בני גנץ, מתחזק ומגיע ל-17 מנדטים
מערכת ice | 
סקר המנדטים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
סקר חדש שנערך על ידי 'דיירקט פולס' עבור 'ערוץ 14' מגלה תמונת מצב מרתקת של הפוליטיקה הישראלית. הליכוד בראשות בנימין נתניהו ממשיך להוביל עם 30 מנדטים, אך המפה הפוליטית מראה שינויים משמעותיים במעמדן של מפלגות אחרות. המחנה הממלכתי, בראשות בני גנץ, מתחזק ומגיע ל-17 מנדטים, בעוד ישראל ביתנו בהנהגת אביגדור ליברמן מפתיעה עם זינוק ל-13 מנדטים.
הסקר מצביע על ירידה משמעותית בכוחה של מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד, שצונחת ל-10 מנדטים בלבד. במקביל, מפלגת הדמוקרטים החדשה מציגה כניסה מרשימה לזירה הפוליטית עם 11 מנדטים. המפלגות החרדיות שומרות על כוחן, עם ש"ס מקבלת 10 מנדטים ויהדות התורה 8 מנדטים.

בגוש הימין, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מקבלת 6 מנדטים, והציונות הדתית 5 מנדטים. המפלגות הערביות מתחלקות בין רע"מ וחד"ש-תע"ל, כל אחת עם 5 מנדטים. תוצאות אלו משקפות מגמות חדשות בפוליטיקה הישראלית, עם עליה בכוחן של מפלגות המרכז והימין המתון, לצד ירידה בכוחן של מפלגות השמאל המסורתיות.
בחלוקה לגושים, הקואליציה הנוכחית מגיעה ל-59 מנדטים, מול 51 מנדטים לאופוזיציה ו-10 מנדטים למפלגות הערביות. תוצאות אלו מדגישות את הקושי בהרכבת קואליציה יציבה ומצביעות על אפשרות של שינויים נוספים בנוף הפוליטי הישראלי בעתיד הקרוב. הסקר מעלה שאלות מרתקות לגבי עתיד הקואליציות האפשריות ומשקף את הדינמיות המתמשכת של הפוליטיקה בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה