דיגיטל וטק

מאסק נכנע? טוויטר מתחילה להחזיר את הוי הכחול ללא תשלום

ימים ספורים אחרי שהסירה את הוי הכחול ממי שסירב לשלם 8 דולר לחודש, בעלי חשבונות טוויטר מדווחים כי הוי הכחול חזר אליהם, למרות שלא שילמו. הבעיה: חלק מהם מתו כבר לפני שנים
מערכת ice | 
וי כחול בטוויטר (צילום Pixabay ,unsplash)
הבלבול סביב טוויטר העמיק בסוף השבוע, לאחר שמספר חשבונות פופולאריים גילו את סימני הוי הכחולים היקרים שלהם מחדש - למרות שחלק מבעליהם מתים כבר שנים. סלבריטאים ואישי ציבור פנו לפלטפורמה והכחישו ששילמו 8 דולר לחודש שמניב את הסימון הצבעוני, למרות התוויות שצוינו כי "החשבון מאומת כי הם רשומים לטוויטר בלו ואימתו את מספר הטלפון שלהם".
וי כחולים מדור קודם - שהעניקו פעם אותנטיות לחשבונות שאומתו על ידי החברה - הוסרו בשבוע שעבר כחלק מהדחיפה של הבעלים המיליארדר אילון מאסק להגביר את ההכנסות. התקוות של מאסק נגוזו כאשר לפי הגארדיאן, פחות מ-500 מבין מאות אלפי בעלי הוי הכחול נרשמו לחבילת המנויים.

"לסקרנים, אני לא מנוי לטוויטר בלו. לא נתתי לאף אחד את מספר הטלפון שלי", כתב סופר הפנטזיה ניל גיימן. גם השחקן הבריטי איאן מקלן כתב שהוא לא "משלם עבור ה'כבוד', ואפילו המוזיאון הממלכתי של אושוויץ-בירקנאו, שקיבל גם הוא את התו הכחול, ביקש להבהיר כי הוא "מעולם לא נרשם ושילם" עבור השירות. 
כזכור, טוויטר ספגה ביקורת בגלל שינוי המדיניות כמו גם שורה של תקלות מאז השתלט מאסק על הפלטפורמה תמורת 44 מיליארד דולר ופיטר רבים מעובדיה. משתמשים מיהרו לשער אם התווית סופקה אוטומטית לחשבונות שמנו מיליון מנויים. אבל נראה שיש חריגים, כאשר הפרופילים של כוכבים כמו השחקן ריאן ריינולדס עדיין חסרים וי כחול שהחזיק פעם, למרות שיש להם יותר מ-21 מיליון עוקבים.
תמיהה נוספת נרשמה לאחר שאנשים שמו לב שחשבונותיהם של אנשים מתים כוללים גם את התווית, כמו השף הסלבריטאי אנתוני בורדיין ושחקן הכדורסל קובי בראיינט. כן נצפה וי כחול לפרופילים של אנשים כמו העיתונאי ובעל הטור הבולט ג'מאל חשוכג'י, שנרצח ב-2018. גם חשבונו של לשעבר גם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, שנרצח בשנה שעברה, קיבל את התווית המאומתת.
חשבונות של מפורסמים נוספים שנפטרו שהופיעו עם הוי הכחול כללו את הזמר מייקל ג'קסון, אמן הקומיקס סטן לי והשחקן צ'דוויק בוסמן, למרות שחשבונות אלה נוהלו באופן פעיל על ידי אחרים מטעמם.
למרות שלא סופקה מיד סיבה להחזרה, מאסק אמר בעבר שהוא "משלם באופן אישי" עבור מנויי Twitter Blue של משתמשים כולל שחקן הכדורסל לברון ג'יימס, הסופר סטיבן קינג והשחקן וויליאם שאטנר, שביקרו את השקת המנוי בתשלום. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה