השוק

"שליש מהעולם יהיה במיתון": התחזית הקודרת של יו"ר קרן המטבע

בראיון שהעניקה קריסטלינה גאורגייבה, יו"ר קרן המטבע היא הציגה תחזית קודרת במיוחד לשנת 2023. לדבריה, השנה הקרובה תהיה קשה מקודמתה, במהלכה מדינות רבות צפויות להכנס למיתון
מערכת ice | 
קריסטלינה גאורגייבה (צילום ויקיפדיה)
"להערכתנו שליש מהכלכלה העולמית תיכנס למיתון" כך אמרה יו"ר קרן המטבע קריסטלינה גאורגייבה. להערכתה שנת 2023 צפויה להיות קשה יותר ביחס לקודמתה. אתת הדברים אמרה גאורגייבה אמרה בראיון שהעניקה אמש (ראשון) לרשת CBS.
התחזית הקודרת שלה לא עצרה בכך, לדבריה, ארה"ב האיחוד האירופי וסין חוות האטה בו זמנית שלא תיעצר כאן. "מחצית מהאיחוד האירופי יהיה במיתון, זה ירגיש כמו מיתון למאות מיליוני אנשים, גם במדינות שלא יהיו במיתון".
"בחודשיים הבאים יהיה לסין לא פשוט, וההשפעה על הצמיחה הסינית תהיה שלילית, ההשפעה על האזור תהיה שלילית, ההשפעה על הצמיחה העולמית תהיה שלילית", אמרה. כמו כן הוסיפה גאורגייבה שלראשונה מזה 40 שנים הצמיחה השנתית בסין צפויה להיות זהה לצמיחה העולמית או נמוכה ממנה, דבר שעלול להשפיע באופן דרמטי על הכלכלה העולמית כולה, "זה מעולם לא קרה לפני כן", הדגישה.
גאורגייבה מעריכה כי ארצות הברית תימנע מהחלק הגרוע ביותר של ההאטה, בין השאר הודות לשוק העבודה החזק ושיעור האבטלה הנמוך. "אם העמידות הזו תישמר ב-2023, ארה"ב תסייע לשאר העולם לעבור שנה קשה במיוחד", הסבירה. "הכלכלה האמריקאית היא עמידה ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה